fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מייקאובר בכניסה לעיר

לאחר שנים של הזנחה התפשטה עשביית פרא שאף הסתירה את הקיר האקוסטי הנושא את שם העיר

 עיריית חדרה ביצעה  עבודות לשיקום חזותי של הכניסה לעיר מכיוון כביש 4. מאז הוקם לפני כ-15 שנה הקיר האקוסטי בין הכביש לשכונת שמשון, ועליו האותיות המרכיבות את השם "חדרה", לא בוצעה תחזוקה שוטפת של המקום.

עשבייה פראית והזנחה פגעו בחזותה של הכניסה לעיר, ולכן הורה ראש העירייה צביקה גנדלמן לשקם את מבואות העיר. לדבריו, מן הראוי שמבואות העיר יכבדו את חדרה ויהוו כניסה הולמת.

במסגרת העבודות נחשף הקיר שהיה מכוסה בעשבייה ורועננו אותיות השם "חדרה". כמו כן, הביאו העבודות בחשבון את התפתחות העיר, כולל נפח התחבורה ופרישֹת מתחמי המגורים והמסחר, והן כוללות הגבהה של הקיר האקוסטי כדי להשיב את ייעודו כקיר הפרדה בין שכונת המגורים לכביש הבינעירוני.

גם השטח שבין הקיר לכביש היה מכוסה בעשבייה עבותה שצמחה לאורך השנים ועצי שיטה שהזריעו עצמם לאורך כל הקיר, כך שהשטח כולו צמח פרא. עובדי הגינון ניכשו את העשבים, ניקו את השטח ועיצבו את שיחי הבוגנוויליה שנשתלו בעבר וצמחו ללא השגחה. לאחר פינוי וניקוי השטח תוכנן ובוצע גינון מתאים, ובנוסף שילוב של דקלים עם עצי ברוש המתאימים לסביבה.

לדברי דני אחרק, הגינון בוצע בערוגות מוגבהות על צמחייה רב-שנתית המיועדת לפרוח ברוב עונות השנה. יודגש כי עבודות השתילה הסתיימו כשבוע לפני ראש השנה ותחילתה של שנת שמיטה.

בעקבות העבודות שבוצעו מהווה הכניסה שער איכותי לעיר, המשנה את פניה של חדרה לכוון כביש 4. בעירייה מבהירים שאין מדובר ביוזמה חד פעמית אלא מעתה יתוחזק השטח באופן שוטף.

בעיריית חדרה מתכננים כעת עבודות לשדרוג וטיפוח גם בכניסה לעיר מכוון כביש 2 (כביש החוף).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות