fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה בצומת הירקות: דורשים פתרון בטיחותי בצמתים

הפגנה גדולה נערכה בצומת אחיטוב במחאה על אי הסדרת הצמתים בכביש 581. ראש מטה המאבק: "סכנה בעיקר לתלמידים רבים בדרך"
הפגנה בצומת המעפיל (צילום: אמיר שלה)
הפגנה בצומת המעפיל (צילום: אמיר שלה)
הפגנה בצומת המעפיל (צילום: אמיר שלה)
הפגנה בצומת המעפיל (צילום: אמיר שלה)

200 מתושבי עמק חפר הפגינו הבוקר (שלישי) בצומת אחיטוב המעפיל על כביש 581 במחאה על אוזלת היד של משרד התחבורה והסחבת בהסדרת הצמתים המסוכנים על כביש 581 בקטע הכביש בין קיבוץ המעפיל והפנייה לאמץ, המכונה צומת ה"ירקות" כמובן בעניין הסדרת הכניסות המסוכנות לישובים אחיטוב, המעפיל ועין החורש.

מניתוח הנדסי שביצע יועץ התנועה ד"ר משה בקר כבר בשנת 2010, בעבור המועצה האזורית עמק חפר, עולה כי דרך 581 היא דרך בסיכון גבוה, מבנה הדרך מפגר ביחס להנחיות חברת נתיבי ישראל, נפחי התנועה מצדיקים את שדרוג הדרך ובעיקר כי דרך 581 מקיימת פוטנציאל משמעותי של תאונות אסון. ד"ר משה בקר ממליץ לקדם תכנית חירום מיידית לשיפור הצמתים.

לדברי אמיר שילה, ראש מטה מאבק התושבים למען בטיחות בכביש 581, מדובר בסכנה יום יומית למשתמשי הדרך ובעיקר לתלמידים הרבים המגיעים באוטובוסים לבתי הספר ומוסדות החינוך הפזורים לאורך הכביש. עוד אומרים במטה התושבים כי בקטע דרך זה עד כה היו שתי תאונות קטלניות ועשרות תאונות עם נפגעים קל ובינוני.

יצוין כי קטע הכביש הוכר בעבר כמסוכן על ידי הרשויות וכבר בוצע תכנון הכולל כיכר תנועה בפתח קיבוץ המעפיל, פניות ימניות לאחיטוב וכיכר תנועה בצומת ה"הירקות" והובטח למועצה כי הכביש יתוקצב בשנת 2013.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות