fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האמת מאחורי העיר חריש

חריש כבר לא תהיה חרדית, כך מקווים חברי עמותת חריש הירוקה שהוקמה לפני מספר שנים שהחליטו להילחם על הצביון של העיר החדשה ויתמודדו במכרזים על מתחמי הדיור בעיר
שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס
שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בעיר חריש (צילום: ששון תירם)

אחרי מאבק משפטי ממושך המלווה בקמפיין ציבורי, הפגנות מול הכנסת והפגנות ביישוב, התבשרו תושבי העיר החדשה חריש שוועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל פסלה את הצעותיהן של 12 עמותות חרדיות לרכישת מגרשים ביישוב, שהתעתד להפוך לעיר חרדית בעידודו של ראש המועצה הקרואה של היישוב ניסים דהן, חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת ש"ס.

מי שעמדה מאחורי פסילת העמותות ופעלה משפטית למניעת התחרדותו של היישוב חריש היא עמותת 'חריש הירוקה'. לטענת חברי העמותה, פעלו העמותות החרדיות כקרטל תחת חברת 'ועד הדיור החרדי המאוחד' ותיאמו ביניהן את הצעותיהן למחירי הצעותיהן על הקרקעות, כדי להגדיל את סיכויי הזכייה שלהן. ביישוב, שכיום מתגוררות בו 300 משפחות, תוכננו לקום מקוואות טהרה, בתי כנסת ובתי ספר של החינוך החרדי וישיבות. מעכשיו הכל ישתנה.  המכרזים הכוללים 4634 דירות חדשות, נפתחו ליזמים שונים.

"כששמעתי על ההחלטה לפסול את העמותות החרדיות רקדתי ברחובות", אומרת לילי בן חיים, 43, נשואה בשנית ואם לשניים המתגוררת ביישוב תשע שנים. "כשהגעתי ליישוב הייתי עוד ימנית בדעותיי, היום אני נוטה שמאלה ועובדת במשרד עורכי דין במגזר הערבי. לא באתי לכאן מתוך אידאולוגיה אך משנת 2005 כיהנתי כיושבת ראש וועד היישוב. חריש זה הבית שלי, בתי הקטנה נולדה פה והמקום הזה עשה לי רק טוב. אני רוצה שהיישוב יגדל, אבל לא שיתחרד ונלחמתי כנגד העניין הזה: התרוצצתי עם מיקרופון ברחובות כדי להביא תושבים להפגנות, תליתי שלטים ומה לא. אילולא היו העמותות החרדיות נפסלות, אני חושבת שהייתי נותנת פייט עד הסוף ונעמדת על הרגליים האחוריות".

היישוב החל את דרכו כקיבוץ בשנות ה-80 והשתייך לקיבוץ הארצי. בשנת 93 ננטש והוקם בו יישוב בתמיכת משרד השיכון, שהשקיע משאבים רבים פיתוח ותשתיות. עם השנים שמחירי הדיור שעלו הפכה חריש למקום אטרקטיבי לזוגות צעירים מחוסרי דיור.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בחדשות חדרה 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות