fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

באנו, ראינו ולא אהבנו

מתרחצים שהגיעו לחוף לגון ארגמן התאכזבו: "אין השקעה". בצפון העיר לא מבינים מדוע חוף צאנז סגור בשבת ולמה הבלו ביי לא נפתח
"אין השקעה". לגון ארגמן

תושבים מהשכונות גלי ים, דורה ואזורים שהגיעו בימים האחרונים לחוף לגון ארגמן לא אהבו את מה שראו. לדבריהם, ניכרת חוסר השקעה בחוף.

ברכה עובד, תושבת גלי ים: "יש הרבה מה לעשות בחוף – לטפל בסככות ההצללה ולהוסיף סככות, להתקין שביל גישה ללא חול מאזור הברזים ועד למדרגות, לעשות טיפול חזותי בכל הרחבה שלפני הירידה לחוף ולהציב בשבת פקח שיפקח על החנייה לאורך הירידה לחוף, כולל בכיכר הקטנה למטה. כמובן שיש להוסיף מקומות חנייה והכוונה אליהם. מה שקורה היום זה חוסר סדר מוחלט וכל אחד עושה מה שהוא רוצה. החוף הזה משרת אוכלוסייה ממספר שכונות והעירייה צריכה לתת שירות ברמה שהיא נותנת בחופים אחרים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה קידמה במשך שבע שנים תוכנית מתאר לחופי הים אשר הייתה אמורה להכשיר את כל שימושי המסחר בחופי הים של העיר ואף להרחיבם, שימושים שהם כמובן הכרחיים לעיר השוכנת לחוף ים ובמיוחד בעיר כנתניה השוכנת לאורך מצוק שאינו מאפשר הקמת מסחר ושירותי הסעדה בעורף החוף. לצערנו, לפני כשנה הופסק הטיפול בתוכנית המתאר על ידי מינהל התכנון. על אף זאת, עיריית נתניה ממשיכה לקדם תוכניות פרטניות לכל חופי נתניה, בהם גם חוף ארגמן. כיוון שיש רגישות מיוחדת לכל נושא הבנייה בחופי הים במדינת ישראל, אלו תהליכים שמטבע הדברים אורכים יותר זמן.

"אין השקעה". לגון ארגמן
"אין השקעה". לגון ארגמן (צילום: רותי ברמן)

יש לציין כי חוף הרחצה מסודר על פי התקן וכולל סככות צל, מגדל מציל, מרפאה, שירותים ומלתחות, מתחם כושר, מגרש כדורעף חופים, מקלחות חוף פתוחות ועוד".

גם תושבי עין התכלת והשכונות הצפוניות אינם מרוצים. חוף הבלו ביי סגור,  ומאחר שאין מעבר לחוף נעורים בעקבות סגירת כביש חבצלת, התושבים ייאלצו לרחוץ בחוף שאינו מוכרז. גם חוף צאנז שמשרת את האוכלוסייה הדתית סגור בשבת.

סגור. בלו ביי
סגור. בלו ביי (צילום: רותי ברמן)

"גם השנה החוף הצפוני לא ייפתח", אומרת רותי וויץ פרוז'ן פעילת שכונת עין התכלת, "אין זכר למעבר עוקף מסודר בצאנז ואף גורם לא מסדר את החוף לנוחיות העוקפים. אין שביל מרוצף כמו בסירונית שיאפשר מעבר מכובד ובטיחותי. למי מפריעה פתיחת החוף הזה בשבת? הרי המלון הפרטי שסגור לפעילות עומד כחיץ בין החוף לשכונה הדתית. המציל לא אמור להפריע למתפללי השכונה, ואם הוא מפריע למלון ובגלל זה אין הצלה בימי שבת, זה כבר בגדר חוצפה ממש.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אנו פועלים לקידום פתיחתו של חוף הרחצה בלו ביי, לרבות קידום היתר להקמת מבני שירותים, מלתחות, מבנה עזרה ראשונה, מבנה פיקוח ומגדל מציל. מדובר ברצועת חוף צרה ורוויית סלעים. לגבי פתיחת חוף צאנז בשבתות – החוף סגור בשבתות זה שנים רבות, כמו כן, אינו ערוך להתנהל כחוף מעורב. סמוך לחוף צאנז קיים חוף העונות המעניק את כל שירותי החוף הנדרשים לרווחת התושבים וניתן לרחוץ בו כל ימות השבוע".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות