fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחנת הכוח הצטרפה לפרויקט ההפרדה פסולת

המטבח בתחנת הכוח נחשב לאחד מהמטבחים התעשייתיים הגדולים במשק הישראלי, ומדי יום נאספים באמצעותו כ-500 ק"ג פסולת אורגנית
הפרדת פסולת בתחנת הכוח
הפרדת פסולת בתחנת הכוח (צילום: באדיבות עיריית חדרה)

במסגרת שיתופי הפעולה בין עיריית חדרה לחברת החשמל, החלו להפריד לשני זרמים את הפסולת האורגנית במטבח של תחנת הכוח אורות רבין. בעיריית חדרה, המובילה את פרויקט ההפרדה במקור, הביעו שביעות רצון על הצטרפותה של תחנת הכוח אורות רבין לפרויקט הסביבתי.

לדברי ראש העירייה צביקה גנדלמן: "תחנת הכוח בחדרה הייתה אחד האלמנטים שגיבשו את ההחלטה למתג את חדרה כעיר עם אנרגיה, תוך שאיפה משותפת למעבר לאנרגיה סביבתית שתשתלב במדיניות הקיימות שאני מוביל בעיר. חברת החשמל היא שותף חשוב בקידום העיר בתחומים רבים, והצטרפותה לפרויקט ההפרדה במקור הופך אותה לשותפה בהיבט נוסף של הגנת הסביבה ועידוד פעילות ברת קיימא".

הפרדת פסולת בתחנת הכוח
הפרדת פסולת בתחנת הכוח (צילום: באדיבות עיריית חדרה)

במסגרת ההפרדה במקור מופרדת פסולת ביתית לשני זרמים, יבש ורטוב, כאמצעי לקידום הטיפול בפסולת, הפחתה משמעותית בכמויות הפסולת המועברות להטמנה וכן לחיסכון משמעותי בעלויות הטיפול בפסולת.

כאמור, במסגרת שיתופי הפעולה עם עיריית חדרה, החלו לראשונה גם בתחנת הכוח "אורות רבין" להפריד את הפסולת האורגנית כדי לשמור על הסביבה.

המטבח בתחנת הכוח נחשב לאחד מהמטבחים התעשייתיים הגדולים במשק הישראלי, ומדי יום נאספים באמצעותו כ-500 ק"ג פסולת אורגנית. מדובר בכ-2500 ק"ג בשבוע, והחישוב החודשי עומד על 10000 ק"ג. כך שהצפי עומד על כ-120 טון בשנה. קבלן המזון ועובדי התחנה מבצעים את תהליך ההפרדה בליווי מקצועי צמוד של חברת ארץ כרמל וחברת אביב, לצורך הטמעת תהליכי הפרדת הפסולת במטבח ובחדר האוכל.

מנהל תחנת הכוח אורות רבין, נתן סנדלר, שמוביל את התהליך בתחנת הכוח, אמר כי פרויקט זה משתלב עם מיזמים נוספים לשמירה על הסביבה, צמצום השימוש בחומרי גלם, העלאת המודעות הסביבתית ושמירה על סביבה ירוקה בקרב העובדים. מנהל מחלקת משק של התחנה, רפי נגר, המנהל את המיזם, מקדם ומסייע בפתרונות תפעוליים ובהתמודדות עם הפרויקט המורכב. לדברי סנדלר, "יוזמת הפרדת הפסולת האורגנית בתחנה נעשתה בשיתוף עיריית חדרה, המעודדת מדיניות סביבתית בקרב תושביה, מבצעת את פינוי האשפה האורגנית ומעבירה אותו למחזור".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות