fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים לקק"ל: "אל תכרתו עצים חיים בשביל מגרש כדורגל"

מקור חיים ובית עבור ציפורים. האקליפטוסים (צילום: נטע פלג)

"נחמץ לי הלב מכך שמתכוונים לכרות סתם עצים חיים", כתבה מ', תושבת בית אליעזר לקק"ל. למ' ולתושבי השכונה נודע על הכוונה לכרות עצי אקליפטוס ותיקים ברחוב העצמאות, בבית הספר שובו, לטובת בניית מגרש כדורגל ויציע.

"זה מאד מקומם אותנו. לי זה מפריע ברמה האישית והרגשית", היא אומרת ל"חדשות חדרה", מדובר בעצים שניטעו לטובת ייבוש ביצות. זה הצביון של בית אליעזר בפרט וחדרה בכלל. כל סיפורי העיר מתבססים על ייבוש הביצות באמצעות שתילת אקליפטוסים. גם אם יש כוונה 'להתקדם' ולבנות מגרש כדורגל לטובת ילדי השכונה, המתכננים והאדריכלים וכל העוסקים בדבר צריכים לבחון היטב את הנושא. יש לתכנן את בניית המגרש באופן כזה שהעצים יישארו.

גם אם הקבלן מתחייב לשתול עצים אחרים. מדוע מראש לכרות עצים ולשתול במקומם? אין היגיון בדבר".

מקור חיים ובית עבור ציפורים. האקליפטוסים (צילום: נטע פלג)
מקור חיים ובית עבור ציפורים. האקליפטוסים (צילום: נטע פלג)

לדברי מ', העצים הללו גם מהווים מקור חיים ובית עבור ציפורים. "גדלתי בשכונה, ופשוט כואב לי. יש למצוא את הפשרות הנכונות כדי לשמר את הקיים, ולצד זה לספק את צורכי הבנייה של השכונה".

מ' מציגה תגובות כתובות של תושבים אחרים השותפים לתחושותיה. "בכל תכנון ניתן להתחשב ורצוי לקחת בחשבון את החיבור לנוף הסביבתי הקיים, זה דבר שלומד כל אדריכל צעיר", כתב לה אחד מהם, "חבל שכל השכונה מאבדת את הצביון הכפרי שלה", אמרה אחרת. "למה חייבים לכרות? תשאירו לנו את ההיסטוריה", הגיבה תושבת נוספת.

מקק"ל נמסר בתגובה: "פקיד היערות הנפיק היתר כריתה מ-27 בספטמבר למשך שלושה חודשים. ההיתר ניתן ל-10 עצי אקליפטוס מתים או מסוכנים בקרבת מגרש הכדורגל, מקום המשמש כאתר קולט קהל ולכן מחייב התייחסות בטיחותית בהתאם. ההיתר כולל גיזום לענפים המהווים סכנה בטיחותית. על מנת להבטיח עבודה מקצועית, ההיתר מותנה בליווי ופיקוח צמוד של גוזם 'מומחה' מטעם העירייה. לפיכך, עיריית חדרה ממליצה על כריתה וגיזום בהתאם. אתמול התקבל במשרדנו ערר אשר בעקבותיו הרישיון הוקפא. הטיפול הועבר למשרדו של פקיד היערות הארצי ויידון בשנית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות