fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר התרבות

החיבור של עמנואל רון עם מוסיקה החל לפני יותר משישים שנה. מאז הוא כתב למעלה מאלף שירים, הלחין את רובם ובעיקר החדיר לחדרה את נושא התרבות. היום הוא נהנה לשמוע את שיריו ברדיו ומקווה לכתוב גם לדור הצעיר
איש תרבות. עמנואל רון (צילום: שלומי גבאי)
איש תרבות. עמנואל רון (צילום: שלומי גבאי)

עמנואל רון הוא שר התרבות של חדרה. ברור שמדובר בתואר לא רשמי, והוא עצמו לא ממש מתלהב מכמות התרבות בעיר, אבל בלעדיו, גם מה שיש היום לא היה קיים.

רון, 66, מנהלת מחלקת התרבות בעירייה כבר שנים רבות, חי ונושם מוסיקה. מגיל אפס הוא זוכר את עצמו מחובר למוסיקה, ועד היום כתב למעלה מאלף שירים, רובם הגדול עם לחן. הוא לא מתחרה באייל גולן, אבל בז'אנר המוסיקה הארצישראלית, הוא אחד המובילים.

עמנואל רון, נשוי לשרה, אב לשלושה ילדים וסבא לשבעה נכדים, נולד בפרס. בגיל שנה וחצי עלה עם משפחתו לישראל, ואחרי שהות במעברה התמקמה המשפחה בבית אליעזר. כבר מגיל צעיר מאוד, רון זוכר את עצמו מחובר למוסיקה. "בבי"ס יסודי הייתי במקהלה, תמיד הייתי השחקן המרכזי בהצגות סוף השנה".

אהבה אחרת שלו הייתה כדורגל. הוא כיכב בהפועל חדרה ולאחר מכן בבית אליעזר. חלוץ מרכזי וקיצוני שמאלי. המאמן שלו היה איציק שניאור, לימים מאמן נבחרת ישראל. שניאור בנה עליו כמחליפו של שלמה ארצי (היה שחקן כזה…). אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד: "אז פרצה מלחמת ששת הימים והלכתי לשריון. אחי היה סמח"ט בשריון ורציתי ללכת בדרכו. למרות זאת לא ויתרו לי בכדורגל".

הוא למד בבית הספר החקלאי עירון, שם פגש את שייקה פייקוב. "הוא היה המורה למוסיקה. הוא הקים תזמורת בצורת. הופענו בכל רחבי הארץ. עד היום מזכירים לי את זה שעליתי לבמה בערב יום העצמאות, כילד, ושרתי את שיר הטלפון ואת ספידי גונזלס. אנשים לא שוכחים את ההופעה שלי שם".

רון: "לצערי הרב נושא התרבות פה לא היה בראש סדר העדיפויות של שום ראש עיר. אני מסתובב בהמון ערים, לחלקן כתבתי שירים, ואני רואה איך ראשי ערים מתגאים בתרבות שלהם. חבל שבחדרה זה לא קיים".

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי הקרוב ב:"חדשות חדרה".

איש תרבות. עמנואל רון (צילום: שלומי גבאי)
איש תרבות. עמנואל רון (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות