fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר את החיים

את האלבום שהתכוון להוציא לפני שש שנים גנז חגי גוטמן בגלל מחלה שתקפה אותו באמצע החיים. עכשיו, החליט שלמרות הכל הוא מוציא את אלבומו הראשון בצל הטיפולים הכימיים והביולוגיים
כוחה של המוזיקה. חגי גוטמן [צילום: הילה אייזינגר]

 

 

אחרי שתקופה ארוכה חי על קו חיפה_מרכז הארץ, לפני חודש וחצי, התמקם חגי גוטמן באמצע הדרך, בקיסריה. הוא גיטריסט, זמר ויוצר, בן 35. אלבומו, שאמור היה לצאת ב~2009, נגנז בגלל סערה בחייו, ורק עתה הוא מוציא לאור את אלבומו הראשון "פסיפס".

הסערה בחייו היא מחלת עצם כרונית שתקפה אותו באותה השנה. "הייתי גיטריסט וניגנתי עם אמנים שונים ובתיאטראות. הייתי במסלול ברור: להוציא אלבום ראשון ולהמשיך משם הלאה, ופתאום מצאתי את עצמי מתמודד מול מחלה באמצע החיים".

כוחה של המוזיקה. חגי גוטמן [צילום: הילה אייזינגר]
כוחה של המוזיקה. חגי גוטמן [צילום: הילה אייזינגר]
החיים שינו כיוון ונעצרו לגמרי למשך כמעט שנה. המחלה אילצה את גוטמן לקבל טיפולים כימיים מסיביים, שבהמשך נוספו להם גם טיפולים ביולוגיים. תחילת השיפור במצבו הנפשי הייתה כשאורפז אגרנוב, המעבד המוזיקלי שעשה איתו את האלבום שנגנז, עודד אותו להתחיל לעבוד על השירים שמאכלסים את האלבום החדש. "הוא בא אלי ואמר: 'אני מבין שאתה עובר טיפולים קשים, אבל בוא ונעשה הסכם: תכתוב שיר ונתחיל לעבוד ממנו'. היה לי בדיוק אז עירוי כימי, ובמחלקה בבית החולים היה פסנתר. התיישבתי מול הפסנתר והמנגינה של השיר 'מתוך חלום' התחילה לזרום בי. באותו הזמן פגשתי רופאת כאב שהציבה בפניה מטרה להחזיר אותי לתלם, לבמה, למקום הכי טבעי לי. רופאים אחרים אמרו לי לעזוב את המוזיקה ולעשות דברים אחרים, כי המחלה פוגעת בעצמות הידיים והרגליים, והנגינה _ ובוודאי בהופעות _ נחשבת לפעולה פיזית שמסכנת אותי. אבל לי זה נראה אבסורד לזרוק לפח יותר מ~20 שנה של לימודים. הרגיש לי נכון ללכת עם הטקסט לכיוון שלה.

"חבר בשם ספי כהן עזר לי קצת עם הטקסט, אורפז הקשיב לשיר ואספנו נגנים _ אביב גונן (תופים), עידו הרשקוביץ (באס), מאור חי ויובב אברהם (גיטרות). השיר נכתב לפסנתר, ואורפז עשה ממנו שיר רוקנ'רול. מכאן התחילה דרך. אורפז הבין שזה העיר בי משהו שחשבתי שמת עם המחלה. הוא הראה לי שאם אתה לוקח את מה שאתה עובר וכותב אותו, אתה לוקח משם פתרונות לחיים".

 

החיים נכנסו על כל עוצמתם לאלבום. כך, לדוגמה, השיר "הכל שטויות": "נתתי לאורפז לבוא אחרי לבדיקה בבית החולים, שם אנשים נוטים לומר לך סיסמאות, כמו 'תהיה חזק', 'זה יעבור', 'זה הכל קארמה' וכו'. במהלך בדיקת ה~MRI, נולד השיר מתוך הסיסמאות האלה ומתוך הרעש שעושה מכונת ה~MRI, שמקצב השיר מזכיר אותו. תת המודע שלי עבד. בדרך כלל אני חוזר גמור מהבדיקות האלה, אבל באותו ערב חזרתי הביתה והתחלתי לנגן את השיר בגיטרה, שלחתי אותו באותו ערב לאורפז והתחלנו לעבוד עליו. בשנה וחצי האחרונות התחלנו 'לארוז' את האלבום, שהטקסטים שבו אופטימיים להפתיע".

מתוך חלום / חגי גוטמן

בערב רך, רוחות של חג, נושבות אליי לחדר
כוכב מואר זוהר אליי, רומז לאן ללכת
ואת עוד שם, אף שהבטחת להיות איתי בדרך
מתוך חלום רועד מקור, אבוד כמו עיוור
מתוך מקום שאין בו יום, עשי שאתעורר
לאט לאט עולה האור, בחוץ עדיין חושך
מנסה לזכור לאן לחזור, אחרי כל הסיוט הזה!
דברים קטנים הופכים גדולים, אבל איפה אני בכל זה?

הכתבה המלאה ביום שישי בעכבר העיר המצורף לחדשות חדרה, כל זכרון וכל הפרדס. למהדורה הדיגיטלית שמתעדכנת בחמישי בערב לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות