fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבוע לבחירות המקומיות: תמונת מצב בחדרה

בעוד שבוע יתקיימו הבחירות המקומיות בעיר חדרה. זה הזמן להבין מי חבר למי ומי רץ לבד
חיים אביטן
קדנציה נוספת. חיים אביטן (צילום: מטה הבחירות של אביטן)

בסיעות השונות של המתמודדים לראשות ולמועצת העיר, עובדים במלוא המרץ לקראת הבחירות שייערכו ביום שלישי הקרוב. מרבית המתמודדים למועצת העיר, מלבד הסיעה "זהות יהודית" בראשותו של עו"ד צפריר ביטון וסיעת העבודה בראשותו של צביקה לזרוביץ', כבר חברו למתמודדים לראשות העירייה ויצרו איתם הסכמים.

גם סיעת ש"ס, שעד כה הצהירו ראשיה כי אינם חוברים לאף מועמד כזה או אחר, החלה השבוע במגעים עם סיעת הליכוד בעיר בראשותו של חיים אביטן. "זה עדיין לא סגור אבל אנחנו בהחלט בכיוון הנכון", אמר בועז ביטון, יו"ר הסיעה.

לסיעתו של חיים אביטן, הצטרפו לאחרונה מלבד ש"ס גם סיעת "הצעירים" בראשותו של אמיר ימין, סיעת "יחד שבטי ישראל" בראשות הרב בן ציון נורדמן, המתמודד למועצת העיר רומן גישר והסיעה של יוצאי אתיופיה "איחוד אחים". מעבר להסכמים עם המתמודדים השונים למועצת העיר, קיבלו בסיעה חיזוק משמעותי משרים וחברי כנסת שונים שהגיעו לאחרונה למטה כמו סילבן שלום, רובי ריבלין, ישראל כץ ודני דנון. חלקם אף לקחו חלק בחוגי בית. בנוסף, מחולקת לתושבים חוברת שבה מצוינים הישגיו השונים של אביטן.

חיים אביטן
זוכה לתמיכה רחבה. חיים אביטן (צילום: מטה הבחירות של אביטן)

לסיעתה של המועמדת לראשות העירייה חדווה יחזקאלי, הצטרפה סיעת "יוזמה" של בני העדה האתיופית. "הקמפיין שלנו מתנהל כבר ארבעה חודשים", אומרת יחזקאלי, "וכל הפעילים כבר יודעים באיזו קלפי הם מוצבים ויש לכל אחד מהם ביד את רשימות המצביעים שהוא צריך להביא לקלפי". לדבריה, הרי שלעומת הבחירות הקודמות, אין סיכוי שתחבור למועמד לראשות העיר צביקה גנדלמן.

לסיעתו של גנדלמן, חברו בשבוע שעבר סיעת "הבית היהודי" בראשות אליהו בוסקילה, הסיעה "עידן המהפך" בראשות נתן לבייב והסיעה "אחים לדרך" בראשות טספאי אדג'או. בסיעה נערכות בימים אלה הכנות קדחתניות לקראת יום הבחירות הכוללות תדרוכים ומפגשי פעילים שונים. תדרוך גדול ואחרון, ייערך ביום ראשון הקרוב ובו ייקחו חלק מאות פעילים.

המועמד לראשות העירייה שלמה בוזגלו ממשיך לרוץ לבד ובוחר שלא להצטרף כרגע לאף אחד מהמועמדים האחרים, כדי להגדיל את סיכוייו לכהן כסגן ראש העירייה או כחבר מועצת עיר. "אני עדיין מאמין שאנצח למרות כל הסקרים", הוא אומר ומוסיף שבימים האחרונים, הוא בעיקר עורך חוגי בית וכנסים. ביניהם, כנס גדול במועדון הפאזל בעיר, בו לקחו חלק כ-150 פעילים וחוגי בית בשכונת הקאונטרי קלאס ובגבעת אולגה.

שלמה בוזגלו
רץ לבד. שלמה בוזגלו ( צילום: שלומי גבאי)

סיעת "זהות יהודית" וסיעת "העבודה", שטרם הצטרפו למועמד כזה או אחר לראשות העירייה, מעדיפות נכון לעכשיו לחכות. "בניגוד לשמועות כאלה ואחרות איננו תומכים באיש מהמועמדים ועוסקים אך ורק בהכנות לקראת יום הבחירות", אומר מספר 2 ברשימת זהות יהודית, גבריאל סרוסי ומוסיף שברחבי העיר יוצבו 21 סוכות בחירות, בהן יחולקו חומרי הסברה.

צביקה לזרוביץ מהעבודה הודיע לארבעת המתמודדים לראשות העירייה שלא יצהיר על תמיכה באיש מהם. "יש לנו מצביעים אינטליגנטים ונבונים", הוא אומר, "ואנחנו לא כופים עליהם את עצמינו. נצטרף לראש עיר שיכבד את המצע שלנו ואת דרישתנו, שהיא לדאוג אך ורק לתושבים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות