fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק בגלל הריח: עיריית חדרה לא תחדש רישיון עסק למסוף המטענים

דיון מקצועי למניעת מטרדי ריח שמקורם במסוף המטענים של הרכבת, התקיים בלשכתה של סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק איכות הסביבה בעירייה.

בדיון השתתפו גם סגנית מנהל מחוז חיפה מהמשרד להגנת הסביבה נורית שטרוך, אחראית פסולת ומיחזור מהמשרד להגנת הסביבה מחוז חיפה ירדן דרוקמן, נציגת הלשכה המשפטית של עיריית חדרה עו"ד מירב אחטר, סמנכ"ל העירייה משה ביטון, מנהלת אגף תשתיות באיגוד ערים חדרה גלוריה אפרתי, מנהלת רישוי עסקים בעירייה טובה יצחקי, מנהל יחידת איכות הסביבה בעיריית חדרה איציק בוזגלו, ונציגי החברה להגנת הטבע איריס ארבל ועידן פיליפס.

במרכז הדיון עמד נושא מסוף המטענים של הרכבת המהווה מטרד ריח קשה לתושבי חדרה, ובמיוחד לתושבי שכונת ויצמן ורחוב שמעוני.

יחזקאלי שניהלה את הישיבה העלתה את סוגיית הריחות הקשים העולים ממכולות אשפה הנמצאות במהלך היום בשטח המסוף בתחנת הרכבת. לדבריה, האשפה תוססת בתוך המטענים, תשטיפי האשפה נשפכים בשטח המסוף, ציפורים מלקטות את שיירי האשפה ומצב התברואה בתחנת רכבת מערב הוא קטסטרופלי.

די למטרד הריח. משתתפי הדיון (צילום: דוברות עיריית חדרה)
די למטרד הריח. משתתפי הדיון (צילום: דוברות עיריית חדרה)

יחזקאלי: "מכתב שנשלח למנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, וכן מספר פגישות שקיימתי עם בעלי חברת המטענים העלו חרס. לכן, בהנחיית ראש העיר צביקה גנדלמן כינסתי פגישה מקצועית שנועדה לבחון את הדרכים להצר את פעילות המסוף בתחנת רכבת מערב, ולהביא לסיום את בעיית הריחות הקשים העולים ממסוף המטענים ופוגעים באיכות חייהם של תושבי העיר".

ביטון אמר במהלך הדיון כי לא יעלה על הדעת שחדרה תהיה עיר מעבר לאשפה. לדבריו, חייבים לסגור את המסוף ולמצוא אלטרנטיבה אחרת. "לא יתכן שאנו נמצאים בעיצומו של פיתוח מתחם אנרג'י פארק, שיכלול מתחם תחבורה חדש, והעירייה משקיעה את מיטב המשאבים, בשעה שמטרדי ריח מאיימים לפגוע בפיתוח ובבאי המקום".

בעיריית חדרה ציינו השבוע כי, "צריך להעביר את המסוף לנתניה או לתחנה בבנימינה. חדרה כבר תרמה את חלקה בנושא ולא נאפשר למכה הזאת להמשיך להטריד את תושבי העיר".

גם סגנית ממונה המחוז נורית שטרוך קבעה נחרצות כי יש לעצור את מתן רישיון העסק למסוף המטענים, לקבוע תנאים מקדימים, ולפעול למניעת מטרדי ריח לתושבי חדרה ולמשתמשים בשירותי רכבת ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות