fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רחוב קק"ל, רחוב הרב משתה ומה שביניהם

העירייה תפעל על פי חוק. רחוב הרב משתה (צילום: ועד גבעת אולגה)

לפני כחמש שנים שונה שמו של חלק מרחוב קק"ל בחדרה לרחוב הרב משתה על שמו של הרב דוד משתה, שכיהן כחבר מועצת העיר והיה במשך שנים יו"ר הנהלת חברה קדישא, כתב ספרים ועסק בסיוע לנזקקים.

לאחרונה התעורר העניין מחדש. תושב הרחוב שחר צדוק: "לפני כחודש ראיתי מודעה ענקית בעיתון, שבה נכתב כי העירייה מזמינה את הציבור להציג הערות והשגות על קביעת שם הרחוב. פניתי לסגנית ראש העירייה חדוה יחזקאלי ואמרתי לה שלא נראה לי נכון שמשנים שם רחוב בפועל ורק שנים לאחר מכן מודיעים לציבור להציג את עמדתו בעניין".

העירייה תפעל על פי חוק. רחוב הרב משתה (צילום: ועד גבעת אולגה)
העירייה תפעל על פי חוק. רחוב הרב משתה (צילום: ועד גבעת אולגה)

צדוק מוסיף: "חדוה טוענת שמי שעשה את ההליך זה השלטון הקודם בעירייה, ורק עכשיו העירו לה על כך במשרד הפנים, לכן הוחלט לתקן. ואני שואל, מה? בעירייה לא מודעים לחוקים? עניתי לה שלדעתי זה לא לעניין שקודם משנים שם ואחר כך אומרים לתושבים שיש להם זכות להביע את דעתם. לתושבים שגרים ברחוב צריכה להיות זיקה לשמו".

צדוק מתכוון לסבו, שלום בן צדוק, שנפטר לפני כ-25 שנים. בן צדוק עלה לישראל כילד יתום, התיישב ברחוב קק"ל והקים בו בית כנסת ואת ביתו בצמוד אליו. "הוא נפטר, אבל בית הכנסת קיים וזו מורשת", אומר צדוק, "אם כבר מחליטים לשנות שם, הייתי שמח שסבי יונצח. כל מי שגדל בשכונה מכיר את סבא. אפילו פגשתי לפני חמש שנים את השר כחלון, במקרה, והוא התחיל לספר לי על סבא שלי ועל ההיכרות שלהם. סבא ראוי בהחלט שהרחוב יקרא על שמו. בלי שום קשר לכך, לקחתי על עצמי להעיר לחדוה על ההליך הלא תקין לשינוי שם הרחוב".

מעיריית חדרה נמסר, כי יש לפנות לסגנית ראש העירייה יחזקאלי, המטפלת בנושא.

יחזקאלי מסרה בתגובה: "הנהלת העיר הקודמת החליפה את שמו רחוב קק"ל לרחוב משתה בשנת 2011. מאחר שישנה רציפות שלטונית, קיבלתי הודעה ממשרד הפנים שלא מולאו התנאים להחלפת השם על פי הוראות ועדת השמות.  בדקתי את הנושא ואכן התברר שהתושבים לא קיבלו הודעה בדבר החלפת שם הרחוב. לכן, נהגתי על פי החוק המחייב וביקשתי מהתושבים להתנגד או להביע את הסכמתם (להחלפה). בסוף החודש נאסוף את כל ההתנגדויות שקיבלנו ואז נפעל על פי דין, כפי שמחייבת אותנו פקודת העיריות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות