fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ביקר במפעל נייר חדרה

בביקורו במפעל שוחח גנדלמן עם המנכ"ל גם על סכסוך העבודה ושמח לשמוע כי המפעל חזר לפעול וכי הצדדים נמצאים במו"מ במטרה להגיע להסכם
גנדלמן, בלוך וביטון (צילום: דוברות)
גנדלמן, בלוך וביטון (צילום: דוברות)

במהלך סיור היערכות לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי לפקוד את הארץ בסוף השבוע, הגיע ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, לאזור התעשייה הצפוני בעיר. גנדלמן ניצל את סיורו באזור התעשייה כדי לבקר גם במפעל נייר חדרה ונפגש עם מנכ"ל המפעל עופר בלוך ועם שמעון ביטון, חבר הנהלה בקבוצת "נייר חדרה".

כמי שמלווה את סכסוך העבודה במפעל מיומו הראשון, נמצא גנדלמן בקשר רציף עם הנהלת המפעל, עם ועד העובדים ועם יו"ר ההסתדרות במרחב ניר בן חיים בכדי לסייע בסיום המשבר לטובת שני הצדדים. בביקורו במפעל שוחח גנדלמן עם בלוך גם על סכסוך העבודה ושמח לשמוע כי המפעל חזר לפעול וכי הצדדים נמצאים במו"מ במטרה להגיע להסכם.

לדברי גנדלמן, "הפעילות התקינה במפעלי נייר, אחד ממקומות התעסוקה הגדולים בעיר, חיונית לחדרה. אני מקווה שהצדדים יגיעו לסיכום והעבודה תחודש לשביעות רצון העובדים וההנהלה כאחד".

גנדלמן, בלוך וביטון (צילום: דוברות)
גנדלמן, בלוך וביטון (צילום: דוברות)

בתוך כך, מפעל נייר חדרה יפתח את שעריו ושני הצדדים, וועד עובדי המפעל וההנהלה, יישבו לשולחן המו"מ ויגיעו לכדי הסכם לא יאוחר מהיום (חמישי), כך קבע בית הדין לעבודה בחיפה ביום שלישי השבוע, במהלך דיון שנערך בהשתתפות שני הצדדים ובהסכמתם. עוד קבע בית הדין: "עד 24 שעות לאחר תום המועד למיצוי המו"מ, לא ינקוט אף צד מהצדדים בצעדים ארגוניים או חד צדדיים".

הדיון בבית הדין לעבודה, נערך אחרי שבמשך כשבוע וחצי הושבת המפעל מעבודה בהחלטת ההנהלה. זאת, על פי נציגי ההנהלה, לאחר שהשביתו העובדים את המפעל מיוזמתם למשך סוף השבוע. לטענת וועד העובדים, נעשה הדבר עקב איום בפיטורים על כ-250 מעובדי המפעל הזמניים, וכן עקב החלטת המפעל להשבית את מכונה 4 מפעולה למשך סופי שבוע. דבר אשר לטענת העובדים פוגע בפרנסתם.

לסגירת המפעל, קדמו מכתבים שהפנתה הנהלת המפעל לראשי וועד העובדים, לפיהם בשל מצבו הכלכלי של המפעל יש לנקוט בשורה של צעדי התייעלות שילובנו במהלך מו"מ. מאז ועד לזמן כתיבת שורות אלה, לא הצליחו וועד העובדים וההנהלה להגיע להסכמות.

בית הדין פסק בהחלטתו מיום שלישי השבוע: "הצדדים יכנסו למו"מ אינטנסיבי, במטרה להגיע להסכם שאחר כך יפעלו לרשום אותו כהסכם קיבוצי. אם יוותרו סוגיות במחלוקת, הן יועברו להכרעה משותפת על ידי יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי, עורך הדין אבי ניסנקורן ומנכ"ל המפעל עופר בלוך".  בנוסף, קבע בית הדין, כי אם לא יגיעו הצדדים להסכמה, רשאי כל צד להגיש בקשה כזו או אחרת לבית הדין, לא יאוחר מיום ראשון ה-15 לדצמבר.

עובדי מפעל נייר חדרה בהפגנה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות