fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש מועצת מנשה: המפחמות לא מדאיגות את המדינה

מאות תושבים השתתפו בהפגנה שהקיימה ביום שישי בכרכור הגד זיהום האוויר המתמשך בהפעלת המפחמות בשטחי הרשות הפלסטינית
אילן שדה בהגנה נגד פעילות המפחמות (צילום: שלומי גבאי)
אילן שדה בהגנה נגד פעילות המפחמות (צילום: שלומי גבאי)

קרוב ל-150 הפגינו ביום שישי האחרון בצומת כרכור נגד המפחמות הפועלות בשטחי הרשות הפלסטינית ובעד אימוץ פתרונות למניעת המפגע מצד משרד החקלאות למניעת העברת גזם פרדסים לשטחי הרשות הפלסטינית המשמשת לתעשיית המפחמות. עשן המפחמות, המגיע לאזור במיוחד בחודשי הסתיו, גורם לסכנה בריאותית ולמטרד משמעותי לחיי התושבים באזור. המפגינים נשאו שלטים: "משרד החקלאות מרעיל את ילדינו", "הילדים שלנו נחנקים", "יותר עשן פחות חמצן", ועוד. חלקם עטו מסיכות ניתוח. נהגים רבים שחלפו במקום צפרו צפירות הזדהות.

ראש מועצת מנשה, אילן שדה, היה בין המפגינים. הוא התייחס בביקורתו למשרד החקלאות ולמשרד הבריאות כאחד: "המפתחות למניעת עשן המפחמות מצויים בידי משרד החקלאות. בידיו המפתחות לריסוק הגזם והפיכתו לקומפוסט או חומר בעירה לאנרגיה, ולצד זה בידיו גם הדרך לאכוף ולמנוע את העברת הגזם למפחמות. הוא לא נוקט עמדה. לפי דוחות פרופ' ריכטר, ראש המחלקה לבריאות סביבתית באוניברסיטה העברית, ילדים, תינוקות, עוברים וחולים כרוניים הם האוכלוסיות הפגיעות ביותר. האם זה לא מעניין את משרד הבריאות? יש פה אוכלוסייה של מאות אלפי תושבים, וגם הטיפול בציבור שהיה בריא וחלה במחלה כרונית יעלה הרבה יותר ממניעת הזיהום. איפה משרד הבריאות? בושה וחרפה".

אילן שדה בהגנה נגד פעילות המפחמות (צילום: שלומי גבאי)
אילן שדה בהגנה נגד פעילות המפחמות (צילום: שלומי גבאי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות