fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרס חינוך מחוזי לגן "ארבל" בחדרה

תערוכת צילומים של ילדי הגן
תערוכת צילומים של ילדי הגן

 גן "ארבל" מחדרה הוכרז בין מוסדות החינוך, החל מגני ילדים ועד לבתי ספר על יסודיים,  שנבחרו כזוכים בפרס החינוך המחוזי לשנת תשע"ח.

משרד החינוך מחוז חיפה הודיע השבוע על בחירתם של 19 מוסדות חינוך כמצטיינים לשנת הלימודים החולפת, וביניהם גם גן "ארבל", גן חובה ממלכתי בשכונת ניסן בחדרה, בניהולה של הגננת סמדר נחום.

הגן נכלל ברשימת 19 מוסדות חינוך ברחבי המחוז, אשר נבחרו כמצטיינים לאחר סיורי למידה והתרשמות שערכה ועדת הפרס בראשות המפקח המחוזי רמי בן גרא.

הקריטריונים לזכיית מוסדות החינוך היו תפיסתם החינוכית פורצת הדרך במישורים ערכיים-פדגוגיים-קהילתיים, וההערכה שהם זוכים בקרב הקהילה, תוך יצירת חיבורים משמעותיים עם הרשות המקומית ומשרד החינוך התורמים רבות לקידום התלמידים.

בין פעילויותיו הייחודיות שזיכוהו בפרס, היה גן "ארבל" בין הגנים (בשיתוף עם גן "סביון") שהפעילו ביוזמת הגננות את פרויקט "גן מתבונן ומצלם".

בתחילת השנה רכש הגן מצלמות דיגיטליות עבור הילדים והן הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי הגן. בתחילת התהליך הכירו הילדים את חלקי המצלמה ונקבעו יחד כללים לשימוש, כגון אין לצלם ילד אחר בלי הסכמתו, יש לכבד את בחירת נושאי הצילום של כל ילד, יש להחזיר את המצלמה למקומה ועוד.

הילדים מצלמים ומתעדים תהליכים, ביקורים ופעילויות, וכל התמונות מועברות לתיקיות אישיות במחשב. תיקיות אלה נגישות לילדים שיכולים להתבונן בתמונות באופן חופשי.

כך לומדים הילדים להשתמש במושגים בסיסים מעולם הצילום ולהעביר אותם לתחומי חיים אחרים. ההתבוננות שלהם כיום על תמונה אינה מתייחסת רק לתוכן המצולם אלא גם לאספקטים כמו זווית הצילום, האור בתמונה, האם נעשה שימוש בזום וכדומה.

השימוש במצלמה מעודד את הגילוי והחקר, ומזמן אפשרויות בחירה לתיעוד והקפאת רגע משמעותי, השונה בעיני כל ילד ובכך המדגיש את ייחודו. בנוסף, התחום מזמן יצירת קשרים חברתיים חדשים ומאפשר למבוגרים לראות את העולם דרך עיני הילדים. פרויקט הצילום בגן כולל בתוכו גם עקרונות לפיתוח מיומנויות שונות כגון שיתוף, גמישות, ביטוי אישי, יצירתיות ועצמאות.

בסוף שנת הלימודים הוצגה בגן תערוכת צילומים שהיוותה פעילות שיא להצגת התוצרים בפני ההורים ואורחים נוספים, ביניהם מנכ"ל העירייה ובכירי אגף החינוך, בראשם מנהלת האגף סיגלית איציקוביץ, מנהל מחלקת החינוך שמעון כלפון, ומנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי גילה גואטה, שהדגישה כי אגף החינוך מלווה ותומך בפרויקט ומעודד גנים נוספים ליזום וליצור למידה משמעותית וחשיבה מחוץ לקופסה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות