fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על סף פירוק

הפועל חדרה ערכה מכירת חיסול, שחררה את המאמן ושחקנים בכירים ומצהירה על קושי להמשיך להתקיים. בגבעת אולגה זועמים על התמיכה המזערית שיקבלו מהעירייה (24,000 שקלים) וטוענים כי מדובר במכת מוות עבורם. וכל זה חודש בלבד אחרי שקבוצת הכדורסל נשים נסגרה. הספורט בחדרה, לאן?
הפועל חדרה (צילום שלומי גבאי)
הפועל חדרה (צילום שלומי גבאי)

האם ענף הכדורגל בחדרה על סף פשיטת רגל? לא בטוח, אבל מה שבטוח הוא ששתי קבוצות הכדורגל בחדרה, הפועל חדרה וגבעת אולגה, נמצאות באנדרלמוסיה מוחלטת. בהפועל חדרה החליט הבעלים יואב קובי לשחרר את המאמן ושחקנים בכירים ולהקטין בצורה משמעותית את התקציב. בגבעת אולגה זועמים על קבלת סכום מצחיק של 24,000 שקל בלבד מהעירייה כתמיכות, ומציינים כי עבורם מדובר במכת מוות והם לא יצליחו להמשיך לתפקד העונה.

יש לזכור שכל זאת מגיע לאחר שלפני כחודש החליטו בקבוצת הכדורסל נשים של מכבי חדרה לסגור את הקבוצה עקב העדר תמיכה מהעירייה לטענתם, וחוסר רצון להמתין למימוש ההבטחות שניתנו להם. בכל הבלגן יש גם לקחת בחשבון את דבריו של ראש העירייה, צביקה גנדלמן, בשבוע שעבר, בראיון מיוחד ל"חדשות חדרה".

הפועל חדרה (צילום שלומי גבאי)
הפועל חדרה (צילום שלומי גבאי)

גנדלמן אמר בצורה מפורשת: "נמאס לי מהבינוניות, והבהרתי זאת לראשי כל הקבוצות. גם בכדורגל. אמרתי להם שמבחינתי אין לי בעיה להכפיל להם את התקציב, אבל שתהיה קבוצה אחת שתביא הצלחות. נמאס לראות 100 איש ביציע במקרה הטוב. לא לשם אני מכוון. וכך גם בדברים אחרים. קבוצת הכדורגל נשים מביאה הישגים, היא מקבלת תקציב יפה. יש קבוצת כדורעף בליגה הראשונה? היא מקבלת כספים. כל מי שיביא הישגים ברמות הגבוהות, יזכה לעזרה. אני רוצה לכוון גבוה, בדיוק כמו בדברים האחרים בעיר, ואני לא אתן כסף ציבורי לבינוניות".

ואכן, עיון בחלוקת התמיכות  מראה כי הכיוון הוא בדיוק כפי שרצה ראש העיר. נתחיל בהפועל חדרה. בתחילת השבוע נכנס הבעלים יואב קובי לחדר ההלבשה והודיע על שחרורם המיידי של המאמן גיל פישל ושל שחקנים בכירים באגודה. בכוונתו של קובי להעמיד את התקציב על כ~150 אלף שקלים בלבד, במקום כ-340 אלף שקלים – כפי שתוכנן. בין השחקנים שקיבלו הודעה על שחרור: הבלם משה כחלון, המגן אבי קרמר, הקשרים אדיר דנין ושמואל וואסי והחלוץ עומר בוארון.

הרקע לקריסתה של הפועל חדרה, כרגיל, פוליטי, ונובע מהקשר הבעייתי בין העמותה לתרבות הפנאי לבין אגודת הפועל חדרה ("עמותת ידידי הפועל חדרה"), בניהולו של קובי. לפני כחמש שנים העביר קובי לידי העמותה לתרבות הפנאי את ניהול מחלקת הנוער בתמורה להטבות כספיות שיגיעו לו כבעלים של הקבוצה הבוגרת ועבור תשלום שכרם של מאמנים ועסקנים שונים במחלקת הנוער, שכוללת כ-13 קבוצות ובית ספר לכדורגל. קובי עצמו מחזיק בבעלות על בית הספר לכדורגל שמתנהל במגרשים השונים בעיר.

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות