fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה תרכז בקשות סיוע בשיקום בתים שנפגעו בשיטפונות

נושא הבקשות לסיוע מרוכז באגף הרווחה בעירייה ומועד הגשת הטפסים האחרון הינו יום חמישי 3.10
הצפות בחדרה
יפיקו לקחים לעתיד. חדרה אשתקד (צילום: חיים טובול)
היום שאחרי. בית משפחת לוי ברחוב בורכוב בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

בעיריית חדרה התחילו לרכז בקשות סיוע לשיקום בתים שנפגעו בשיטפונות, בהתאם לנוהל ולקריטריונים שקבע משרד ראש הממשלה למתן פיצוי לבתי מגורים שנפגעו בשיטפונות. נושא הבקשות לסיוע מרוכז באגף הרווחה בעירייה ומועד הגשת הטפסים האחרון הינו יום חמישי 3.10.

הליך זה החל לאחר שוועדה מיוחדת שהוקמה בהנחיית ראש הממשלה ובשיתוף משרד הפנים ומשרד האוצר נענתה לבקשת ראש עיריית חדרה חיים אביטן והכירה בעיר כזכאית לשיפוי על נזקי השיטפונות שהתרחשו בחורף האחרון בעקבות עליית נחל חדרה על גדותיו והצפת סביבתו בחודש ינואר ולאחר שבהודעת משרד הפנים הובהר כי יינתן סיוע בהתאם להנחיות משרד ראש הממשלה.

במשרד ראש הממשלה הבהירו כי מטרת הסיוע נובעת מהרצון להחזיר במהירות לשגרת מסלול תקין את אלה שחוו פגיעה משמעותית בבתי מגוריהם בשל נזקי השיטפונות שאירעו וגם על מנת לגרום לאזרחים לנהוג באחריות ולבטח את בתיהם.

לצורך ישום מדיניות הסיוע מוקמת ועדת יישום בראשות המנהל הכללי של משרד האוצר ובהשתתפות נציג משרד הפנים ומשרד הרווחה והשירותים החברתיים אשר תבחן המלצות הרשות המקומית בעניין היקף הסיוע לבתי אב שהגישו בקשתם לסיוע.

על פי מסמך שגיבש משרד ראש הממשלה הסיוע יועבר לתושבים באמצעות אגף הרווחה של הרשות שבראשו עומדת זיוה הימברג.

על המבקשים סיוע חלה דרישה להגיש אסמכתאות על הנזקים שאירעו להם עוד בטרם יופעל שמאי הוועדה המקומית ובכדי למנוע לחץ במשרדי העירייה בעניין זה יוזמנו התושבים באופן טלפוני לשם הגשת הטפסים באגף הרווחה.

את הטפסים ניתן לקבל במשרדי אגף הרווחה ובאגף פניות הציבור בעירייה ובנוסף ניתן להורידם גם באתר האינטרנט העירוני ובדף הפייסבוק של העירייה.

כתבה: ליאת אהוד

תסייע לתושבים. הימברג (צילום: באדיבות דוברות עיריית חדרה)
תסייע לתושבים. הימברג (צילום: באדיבות דוברות עיריית חדרה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות