fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי עיריית חדרה: "לא יודעים לאיזו דרגה של מאבק נגיע"

כ-100 עובדי עירייה התאספו הערב לאחר שמו"מ עם נציגי הנהלת העיר התפוצץ. העובדים חוששים משורת הקיצוצים הצפויה ומוחים על הזימונים לשימוע שנשלחו ל-13 עובדים זמניים
עובדי עיריית חדרה (צילום: איילת קדם)
אספת עובדים בשבוע שעבר. עובדי עיריית חדרה (צילום: איילת קדם)

היום (רביעי) התקיימה אספה כללית של עובדי עיריית חדרה. בשעה שתיים התאספו העובדים ברחבת העירייה, ביוזמת ועד עובדי העירייה בראשות אהוד ואנה. זאת בעקבות החלטת העירייה לקצץ בעלויות השכר של עובדי העירייה. לטענת ואנה, הקצוץ אותו מתעתדת העירייה לעשות נאמד בכשישה מיליון שקלים. ואנה הוסיף כי הקיצוצים ייעשו בשעות נוספות, שימוש ואחזקת רכב, אחוזי השכר של עובדי העירייה המשתכרים מעל עשרת אלפים שקלים בחודש ועוד.

לאספה קדמו שתי פגישות לצורך מו"מ, שנערכו בימים ראשון ושלישי השבוע, בין ועד עובדי עיריית חדרה לבין נציגי העירייה. זאת בעקבות תוכנית ההתייעלות שמבקשת עיריית חדרה להחיל על העובדים. במהלך המפגש השני נודע לנציגי ועד העובדים כי העירייה שיגרה 13 מכתבי זימונים לשימוע לעובדים זמניים, והמו"מ פוצץ. זאת בדרישה העירייה תבטל את החלטתה החד צדדית בנוגע לפיטורים.

עובדי עיריית חדרה (צילום: איילת קדם)
אספת עובדים. עובדי עיריית חדרה (צילום: איילת קדם)

ואנה: "ההנהלה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולהגיע להחלטות חד צדדיות באמצע המו"מ. ביום ראשון הקרוב יתכנסו ראשי הוועד ונחליט החלטות. ייתכן ונצא להשבתת מגן למשך 24 שעות ובמקביל נגיש בקשה לוועדת התאום והבצוע של ההסתדרות, על מנת שזו תכריז על סכסוך עבודה ובתום 14 ימים, כחוק, נשבית את העירייה".

מתוך 1200 הגיעו לאסיפה שהתקיימה ביום רביעי כ-100 עובדים. האספה עברה בשקט וללא הפרעות. את האספה פתח חבר וועד העובדים איציק ציונית, שאמר: "בעירייה מתגבשת תוכנית שיש לה השלכות על עובדים רבים והם הולכים לחתוך  בדברים שנוגעים להרבה אנשים. העבודה היא דבר מאוד מרכזי בחיים של כולנו ואנחנו לא יכולים לתת לזה יד".

אחרי ציונית, נשא את דבריו ואנה, שהוסיף: "אנחנו לא יודעים לאיזו דרגה של מאבק נגיע. הנהלת העירייה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולהגיע להחלטות חד צדדיות באמצע המו"מ. הם רוצים לגעת בכל העובדים, ואם נהיה גמישים או רכים מידי, זה ייגע בכולנו. לכן ננהל את המו"מ בצורה שמתאימה לנו ואנחנו דורשים מהנהלת העירייה שקיפות, ושלא יפתיעו אותנו בהנחתות. ואנחנו צריכים שאתם, העובדים, תהיו מאחורינו ותתמכו בנו. כי אנחנו רצים עכשיו מרתון, זו לא ריצה למרחקים קצרים".

גם מזכיר הסתדרות המעוף במרחב שומרון, שמשון עמרני, נשא דברים ואמר: "אני רוצה להעביר מכאן מסר לראש העיר ולנבחריו: אני מוכן לשבת אתכם למו"מ, בידיים נקיות. אנחנו נשמור על ביטחון העובדים באש ובמים ולא נוותר, עד שנמצה את הדין על הצד הטוב ביותר. ואנחנו מושיטים את ידינו לשלום. אתם, העובדים, נמצאים כאן בזכות מקצועיותכם. ואני קורא לראש העיר לבטל לאלתר את מועדי השימוע לעובדים המיועדים לפטורים, שאמורים להתקיים מחר. אם עד יום ראשון בבוקר לא תיענה הרשות לדרישתנו לבטל את מועדי השימוע, נשקול השבתה כללית של הרשות".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "ראש העירייה בחר בדרך של התייעלות ולא בתוכנית הבראה שהיתה מובילה לפיטוריהם של עובדים קבועים מהמערכת. החל משא ומתן הנוגע לתוכנית ההתייעלות, ובכלל זה לפיטוריהם של עובדים זמניים, אך למרבה הצער בחרו נציגי העובדים להפסיק את ההידברות בתום הפגישה השנייה. הנהלת העיר קוראת לעובדי העירייה לשוב לשולחן המשא ומתן ולגלות אחריות משותפת לעתידה הכלכלי של עיריית חדרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות