fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי מפעל נייר חדרה מפגינים בשעה זו מול שער המפעל

יו"ר ועד עובדי מפעל נייר חדרה, אדי חננוב: "המאבק הזה הוא מאבקם של העובדים הפשוטים נגד הנהלה כוחנית ושבעה. זהו הבית שלנו - ואנחנו לא נוותר עליו".
הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)

בשעה זו עובדי מפעל נייר חדרה, מפגינים מול השער הראשי של המפעל, על רקע התעקשות ההנהלה להשאיר את המפעל מושבת במהלך המו"מ עימם. העובדים יקראו במהלך ההפגנה לבעלים, לן בלווטניק, להתערב מיידית בנעשה ולעצור את ההשבתה במפעל ואת הפגיעה המתמשכת בעובדים.

ועד עובדי מפעל נייר חדרה החליט לעצור אמש את המו"מ וזאת על רקע התעקשות ההנהלה להשאיר את המפעל מושבת מעבודה כל עוד המו"מ מנוהל וזאת למרות הפגיעה המתמשכת בפרנסתם של העובדים שאינם עובדים כשבועיים.

כזכור, לטענת העובדים, סכסוך העבודה במפעל פרץ לפני כחודש לאחר הנהלת המפעל החליטה באופן חד צדדי לשנות את ההסכם הקיבוצי עם העובדים ולקצץ בשליש את שכרם ולפטר עובדים. לפני כשבוע הודיעה ההנהלה, כי כ-250 עובדי המפעל צפויים לקבל הודעה על פיטורם.

מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)

יו"ר ועד עובדי מפעל נייר חדרה, אדי חננוב: "המאבק הזה הוא מאבקם של העובדים הפשוטים נגד הנהלה כוחנית ושבעה. זהו הבית שלנו – ואנחנו לא נוותר עליו. לן בלווטניק חייב להתערב בנעשה. ההנהלה כאן עושה ככל העולה על רוחה ודורסת את זכויות העובדים באמצעות שביתה כוחנית בעוד הבעלים, לן בלווטניק, יושב לו בלונדון מבלי שבכלל כל זה יעניין אותו. המאבק הזה הוא מאבקם של העובדים הפשוטים נגד הנהלה כוחנית ושבעה ובעלים חסר רגישות. זהו הבית שלנו- ואנחנו לא נוותר עליו."

לבקשת ההסתדרות שהוגשה אמש (שבת) לפני חצות לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בית הדין נתן צו שאוסר על נייר חדרה לעשות כל פעולה, במישרין או בעקיפין, שתביא לפיטורי עובדים. כבוד נשיא בית הדין, השופט רמי כהן, כתב בהחלטתו, כי "זה המקום לסטות מדרך המלך, לפיה לא יינתן צו אלא לאחר דיון במעמד הצדדים". השופט הוסיף בהחלטתו כי על מפעל נייר חדרה: "להימנע מסגירתה של מכונה מס' 4, או מפירוקה, או מהשבתתה באופן סופי". ההסתדרות תבקש הבוקר (ראשון) מבית הדין להורות להנהלת מפעל נייר חדרה להשיב את העבודה לסדרה ולסיים עם ההשבתה שההנהלה כפתה על העובדים.

תגובת מפעל נייר חדרה: "אנחנו נמצאים במגעים אינטנסיביים לפתרון הסכסוך, בתיווכו של יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עורך הדין אבי ניסן קורן. בישיבה האחרונה, שלישי בשעות הערב, נראה היה כי יש התקדמות מסוימת. ישיבה נוספת אמורה להתקיים בימים הקרובים ואנו תקווה כי הדברים יגיעו לכדי פתרון, שיוכל לאפשר המשך הישרדות המפעל ושמירה על מקור פרנסתם של כל ה עובדים בו".

הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות