fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיירת ההורים בחדרה חוגגת חמש

כיום מונה הסיירת כ-40 הורים, ובימים אלו מסתיימת ההכשרה החמישית אליה מוכשרים 20 הורים נוספים. המתנדבים פונים אל בני הנוער בגובה העיניים, וממקום לא שיפוטי
מציינים חמש שנים. סיירת הורים בחדרה (צילום באדיבות העירייה)
מציינים חמש שנים. סיירת הורים בחדרה (צילום באדיבות העירייה)

מתנדבי סיירת ההורים בחדרה ציינו חמש שנים להקמתה. הסיירת הוקמה עם קומץ הורים מתנדבים שהביעו את רצונם לקחת חלק בפעילות של בני נוער וצעירים בשעות שכל השירותים העירוניים כבר נסגרים. המטרה של הקמת הסיירת הייתה הגברת המודעות ומעורבות של תושבים ביצירת הידברות ושפה משותפת עם בני הנוער במוקדי הבילוי ובמרחבים העירוניים, תוך גיוסם של הורים מתנדבים לפעילות הסברתית בנושא מניעת השימוש בסמים אלכוהול ואלימות בקרב בני הנוער.

בימים אלה מסתיימת ההכשרה החמישית, ובה השתתפו כ-20 מתנדבים שהצטרפו לשורות הסיירת בשנה האחרונה. ההכשרה מספקת כלים וידע בתחומי החוק ודרכי עבודה עם נוער וצעירים, וכן היכרות עם השירותים העירוניים הקיימים בעיר כמו מרכז צעירים, השיטור העירוני, יחידת איתור נוער ועוד.

מציינים חמש שנים. סיירת הורים בחדרה (צילום באדיבות העירייה)
מציינים חמש שנים. סיירת הורים בחדרה (צילום באדיבות העירייה)

בסיירת ההורים חברים תושבים והורים מתנדבים שהנושא החברתי והערכי חשוב להם, והם נרתמו לעשייה הייחודית למען בני הנוער והצעירים בעיר בשעות הקטנות של הלילה.

בראש הסיירת עומדת מנהלת היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול באגף הרווחה, מלי מלכין. כיום מונה הסיירת כ-40 הורים, והיא מחולקת לחמש חוליות. לפני כל יציאה לסיור מתקיים תדרוך, ואחת לשבועיים מקבלת כל חוליה הדרכה מקצועית לצורך למידת דרכי התקשורת והעמקת השיח עם בני הנוער והצעירים.

ביוזמת הנהלת העיר נבנתה תשתית לגיוס המתנדבים ולבניית מערך לעבודת הסיירת כחלק מהפעילות העירונית של היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול באגף הרווחה. המתנדבים הראשונים עברו הכשרה בסיסית לתפקיד, ומאז מתקיימת אחת לשנה הכשרה למתנדבים החדשים המצטרפים לסיירת.

מתנדבי הסיירת פוגשים סיפורים שמעוררים אותם לפעול למען הנוער הצמא לקשר ולהכוונה. המשימה "בגובה העיניים" נועדה לגשת אל בני נוער בדרכים יצירתיות וממקום לא שיפוטי ולא מטיף, אלא לכוון לשיח מקרב ומטיב. בקרב המתנדבים קיים הווי קבוצתי, עזרה הדדית, הרצאות למידע, מפגשים חווייתיים ותשורות קטנות כאות הערכה על פעילותם היחודית והמבורכת. מנהלת הסיירת מלי מלכין מסכמת בסיפוק את התהליך שהסיירת עברה מאז הקמתה: "הקמתי את הסיירת מתוך אמונה פנימית שצריך לעשות משהו אחר ושונה עם בני הנוער והצעירים שלא במסגרת הפורמאלית.

"אמונה זו מובילה אותי, והיא זו שנותנת לי את האנרגיה והכוחות למנף את פעילות הסיירת וכל הזמן לחשוב נוער ומניעה. זאת עבודה שלא מסתיימת, וכשמשקעים זמן, מחשבה ורצון לצאת מהקופסא, זה קורה בגדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות