fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדים ממאיר דרורי

מאיר דרורי עם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, צילום: שלומי גבאי

"איפה ישנם האנשים כמו האיש ההוא", המשפט מתוך שירו של שלמה ארצי, מסמל את אחד המאמנים הגדולים בכדורגל החדרתי מאיר דרורי. הכדורגל הישראלי בכלל והכדורגל החדרתי בפרט, נפרד בשבוע שעבר מאחד המאמנים הגדולים שאימנו בחדרה מאז ומעולם – מאיר דרורי. דרורי, שחגג לא מזמן את יום הולדתו ה-80, נחשב למאמן מיוחד שגידל דורות בכדורגל החדרתי שלימים אף הפכו לכוכבי על בכדורגל הישראלי. בין השאר מדובר בעמי ויגאל אלחדד, אורי צ'אושו, זיו שפירא, דרור בונדר ועוד רבים וטובים. דרורי גדל בצפון הרחוק בקיבוץ שדה נחמיה והחל לשחק בהפועל גליל עליון. בתחילת שנות ה-50 עבר עם משפחתו למעברה באור עקיבא והצטרף לקבוצת הכדורגל המקומית. בשנת 1970 החל את דרכו כמאמן ושנה מאוחר יותר אימן את קבוצת הנוער של הפועל חדרה והפך לאחד הסמלים הגדולים של הכדורגל החדרתי מאז ומעולם.

כאמור, לא מעט אנשים ספדו לו וביניהם שחקן העבר אורי צ'אושו שאמר השבוע: "עצוב מאוד להיפרד מאישיות כזאת שהיא הייתה חלק גדול בקריירה שלי. הוא התווה לי את הדרך בתחילת הקריירה וזה הדבר החשוב ביותר. ממנו למדתי את כל הערכים המקצועיים אבל יותר מזה גם את הערכים החינוכיים. הוא היה ידען גדול בכדורגל וידע להעביר את זה בצורה הברורה ביותר. אין יותר מאמנים מהסוג הזה ולצערי גם לא יהיו. אחד הסיפורים הכי זכורים לי הייתה כאשר המאמן האגדי עמנואל שפר רצה לבנות נבחרת נערים על פי התוכנית הגרמנית וזה אומר שבכל אזור במדינה כמו שרון, צפון ומרכז היו קבוצות ומשם היו בוחרים את השחקנים הטובים ביותר. מאיר דרורי היה אחראי על נבחרת השרון ואני הייתי חלק מהנבחרת והוא היה אוסף אותי לאימונים מחדרה עם הסוסיתא הישנה שלו. זה היה בימי חורף וכאשר היינו חוזרים הביתה והיו אדים על השמשה של הרכב, הוא היה מצייר לי מגרש באמצע נסיעה ומסביר לי על הטעויות שעשיתי באימון. כואב הלב לדבר עליו בלשון עבר. יהי זכרו ברוך".

מאיר דרורי עם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, צילום: שלומי גבאי
מאיר דרורי עם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, צילום: שלומי גבאי

אחד הרצונות הגדולים של דרורי היה בעיקר לאמן וללמד ילדים ונוער ופחות רצה באימון הקבוצה הבוגרת. במשך השנים אימן בקבוצת הנוער ומי שעבד לצדו היה אבי ארגז שאימן אז הקבוצה הבוגרת של המועדון. ארגז: "הוא היה אדם מקסים ואישיות מדהימה. אימנתו בוגרים והוא את הנוער ותמיד היה מה ללמוד ממנו גם בקטע האנושי וביחס שלו לשחקנים, הוא תמיד דיבר בגובה העיניים. הוא היה דמות מיוחדת שאין אותה כיום. היו לו את כל התכונות גם כמאמן וגם כמחנך".

מי שנחשב לאחד האנשים הכי קרובים אליו הן בכדורגל והן מחוצה לו הוא עמי אלחדד. אלחדד היה שחקן של דרורי ואף ביקש ממנו לחזור ולשבת לצדו כאשר אלחדד שימש כמאמן הבוגרים של הפועל חדרה. אלחדד ספד לו: "מדובר בדמות למופת, מחנך ומאמן שכבר לא פוגשים בעולם הכדורגל ובכלל. מאיר גידל דורות של שחקנים והיה בו משהו ייחוד מעבר לאימון, הוא היה גם מחנך ואבא לכל השחקנים. לפני כמה שנים ערכו לדרורי מסיבה באצטדיון ובאו יותר מ-600 אנשים שכולם היו חניכים שלו. הוא אהב להתעסק עם ילדים ונוער והיה לו זיכרון פנומינלי והוא זכר כל שחקן ושחקן וידע להגיד על כל אחד מאיזה שנתון ומה היה התפקיד שלו. מאוד קשה לי לדבר עליו בלשון עבר ולאחר שהוא נעלם מספר שנים מהכדורגל, הוא חזר והיה לי העונג שהוא הסכים לשבת איתי במספר משחקים. בנוסף לכדורגל הוא אהב לגנן וידע לפחות שש שפות. הוא היה סמכותי והשקיע שעות רבות במגרש. הוא ידע להגיע לכל אחד ואחד ולגעת בו. אין אנשים כאלה כיום, הוא היה אוזן קשבת. מבחינה מקצועית אקח ממנו את העובדה שהוא כל הזמן אמר לעשות- עקיפה מהצד ולקחתי את זה לקבוצות שלי. מבחינה חינוכית אין לי משהו אחד להגיד עליו כי היה לו הכול".

בנוסף אלחדד גם הסכים לחשוף לראשונה את הברכה שכתב לדרורי כאשר זה חגג יום הולדת 80 לפני כמה חודשים, אותה ברכה שלא הספיק להקריא בפני דרורי. אלחדד כתב: "למאיר. כמאיר הדרך בתכונת הערך בתמרור החיים כתובנה לערכים. כמורה, כמאמן, התוותה את הספורט כדרך של חיים למאות חניכים. דרך מיוחדת של איש מיוחד. נעלה עם חזון להגשמת החלום, הדרך המיוחדת מאיר היא סימן החיים, מה שלא הולך הפעם ילך בפעם הבאה- משפט שמלווה אותי מילדות. הנה מאיר בן 80 גבורות. לא ככה רצית להגיע אבל תודה לבורא שהשכלת להופיע. הראש תמיד עובד חושב ויותר מהכול זוכר! מאיר החיים רצים כסרט מהיר ולא 'עצבני' החיים חולפים ומגלים שאנחנו כבר לא צעירים בגיל. הנפש צעירה שמחה ואיתך כל המשפחה. אם בגבורות נמצא כמה תודות לאחל, להתפלל, לברך על הרע ועל הטוב. להגיד תודה שזכיתי להכיר אותך, בשנים הראשונות ספגתי ערכים ודרך חיים. שמח שהצלחתי לסגור מעגל חיים והצלחתי שתהיה לצידי כמאמן בוגרים. במילה אחת ענקית – אהבה!".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות