fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך הגשר בפארק נחל חדרה

במעמד השר להגנת הסביבה נחנך גשר המיתרים בפארק. ראש העירייה ניצל את המעמד החגיגי והתריע על מפגעים חמורים ביניהם: התחנה האזורית לשינוע אשפה והפיילוט לשינוע פחם מחדרה לירדן
גשר הפארק בחדרה
גשר הפארק בחדרה (צילום: עיריית חדרה)
השר להגנת הסביבה עמיר פרץ וראש העירייה צביקה גנדלמן
גזירת הסרט. חנוכת הגשר בחדרה (צילום: עיריית חדרה)

גשר המיתרים בפארק נחל חדרה נחנך השבוע במעמד השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון ניסים אלמון, ומנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ.

גנדלמן ניצל את נוכחות השר והזכיר כי בידי המשרד להגנת הסביבה היכולת לסייע לעיריית חדרה לא רק בפיתוח תשתיות ירוקות מבורכות, אלא גם במניעת פגיעה חמורה באיכות חייהם של תושבי העיר. "לא רחוק מכאן אמורה לקום תחנת שינוע אשפה אזורית, שקודמה לצערי הרב על ידי העירייה בקדנציה שעברה וכעת אנו עומדים על כך שתבוטל", התריע גנדלמן. "במקביל שמענו על כוונה ליזום פיילוט לשינוע פחם לירדן, ואנו מתנגדים לכך נחרצות. בשני המקרים הללו, מעורבותך האישית חשובה לי ולכל תושבי חדרה".

לדברי השר פרץ, "פארק נחל חדרה הוא דוגמה לאזור שהפך משבר להזדמנות. בכל פעם שאנחנו משקמים אזור, יחד עם החיים שחוזרים עולה גם ערך הדירות.לכן בהתחלה אמנם מדובר בהשקעה לא קטנה, אך היא מחזירה את עצמה פי עשרות מונים בטווח הארוך".

בהתייחסו לדברי ראש העיר אמר השר פרץ: "אין לנו בשום פנים ואופן כוונה להתפשר על האיכות בשום מקום ולא ניתן הנחות למי שמזהם". השר סיים את דבריו בהבטחה כי יקיים פגישה עם ראש העיר לדיון בנושאים שהעלה, הן לגבי תוכניות הפיתוח של חדרה והן לגבי המפגעים הסביבתיים עליהם התריע.

הגשר החדש, המשמש הן הולכי רגל והן רוכבי אופניים, מקשר את הגדות הדרומית והצפונית של נחל חדרה, ומהווה אטרקציה נופית ותיירותית לבאי הפארק. אורכו של הגשר כ-87 מטרים, בגובה כ-15 מטרים מעל המים, משקלו 52 טון, עלותו כ-5 מיליון שקלים, והוא תוכנן כך שישתלב סביבתית בפארק נחל חדרה, כולל תאורה לילית מיוחדת וממוחשבת.

פארק נחל חדרה משתרע על כ-500 דונם לאורך שתי הגדות בין הים וכביש מספר 2 , ויכלול שבילי הליכה ואופניים, מוקדי צפרות, פעילויות שיט ומגוון פעילויות נוספות לרווחתם של תושבי חדרה והסביבה. לאורך הגדה הדרומית עובר בפארק שביל ישראל וממשיך לגבעת אולגה, ליער חדרה ולנחל אלכסנדר.

הפארק הינו ריאה ירוקה ברמה אזורית שעתידה להמשיך ולהתפתח ולהוות חלק מרצף שטחים פתוחים עירוניים בסמיכות לשכונות מגורים ואזור מלונאות ונופש. הנחל עצמו הינו נכס טבעי חשוב ויהווה בעתיד פארק ירוק לרווחת תושבי העיר והאזור עם שכיות חמדה טבעיות רבות ובתי גידול חשובים לשימור הטבע והסביבה.  ראש העירייה  הבטיח כי הגשר והפארק הם רק חלק מתנופת הפיתוח הירוק שהוא מתכנן לחדרה, עיר של ריאות ירוקות ופארקים עירוניים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות