fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה תביעת לשון הרע נגד חדווה יחזקאלי

התובע: רמי חסון המקורב לראש עיריית חדרה חיים אביטן שטען כי יחזקאלי הוציאה דיבתו בחוגי בית. השופטת קבעה כי מדובר ביריבות פוליטית וחייבה אותו לשלם 12 אלף שקלים
חדוה יחזקאלי
חדוה יחזקאלי (צילום: עצמי)
חדווה יחזקאלי
קמפיין נולד בשטח. חדווה יחזקאלי (צילום: עצמי)

בית משפט השלום בחיפה, דחה השבוע את תביעת לשון הרע בסך 500 אלף שקלים שהגיש רמי חסון בעליה של חברת הבנייה 'רמי חסון בע"מ', נגד חברת מועצת העיר בבחירות 2008 והמועמדת לראשות העיר חדווה יחזקאלי.

לדברי השופטת לפין הראל, כפי שאלה הובאו בפסק הדין, יש הכרח להגן על חופש הביטוי גם של מי שמתנגד לפעילות הרשות המקומית ומתריע על כך. ולכן לא ייתכן כי בית המשפט יבדוק בציציותיו של כל ביטוי ואמירה, שכן בדיקות כאלה מדכאות את חופש הביטוי. השופטת חייבה את חסון לשלם ליחזקאלי 12 אלף שקלים, הוצאות משפט.

לדברי התובע חסון, כפי שאלה הובאו בכתב התביעה, פרסמה יחזקאלי נגדו דברי לשון הרע, במהלך חוג בית לפני הבחירות ואמרה על חסון כי הוא מעסיק בחברה שלו את שני בניו של ראש עיריית חדרה חיים אביטן ואף בנה להם בתים. בחוג בית נוסף, שנערך על ידי יחזקאלי  אמרה יחזקאלי, לדברי חסון כי במסגרת קשריו עם מנהלת הקרן לפיתוח חדרה, הוא מקבל עבודות מעיריית חדרה. וכן כי הוא מקבל שוחד מראש העיר וכי קשריו איתו הם עניין שהוא נשוא חקירה משטרתית. לדברי חסון מדובר בדברים שהם אינם אמת והם נאמרו כדי לפגוע בו.

יחזקאלי, לעומתו, טענה באמצעות עורך דינה כי מדובר בתביעה קנטרנית שכל מטרתה להכתים את שמה. ועוד טענה כי חסון הוא קרוב של ראש העיר ושימש יושב ראש מטה הבחירות שלו. ומטרותיו הן לרפות ידיה ולהרתיעה. ועוד טענה כי מכיוון שלכתב התביעה לא צורף התמליל המלא של ההקלטה, לפיה היא מבקשת לפגוע בו, הרי שהיא אינה יכולה להתייחס לציטוטים המיוחסים לה. כששמעה את ההקלטות, היא לא הכחישה ואף לא אישרה את הדברים אותם טען חסון שאמרה נגדו. אולם אמרה שאין זה סגנונה וכי היא אינה מזהה את קולה שם.

השופטת, בדבריה, ציינה כי נעשה ניסיון להליך גישור בין הצדדים, אולם כיוון שההליך לא צלח, התנהל ביניהם משפט הוכחות. במסגרתו הועלו עדים, ביניהם חוקרים פרטיים מצד התובע ואף הושמעו הקלטות מחוגי הבית. לדברי השופטת, היא אינה יכולה לקבל כראייה קבילה את התקליטור שצורף לתביעה ובו ההקלטות מחוגי הבית, כיוון שלא הוכח מעל לכל ספק כי העותק שהוגש לבית המשפט הוא המקור ולא צורפה ביחס לזה חוות דעת של מומחה, שיוכיח כי מדובר במקור. בנוסף הרי גם אם היה מדובר בראיה קבילה, הרי שהדברים שנאמרו בחוג הבית הראשון אינם בגדר לשון הרע. ביחס לחוג הבית השני, הרי שהעדה שהובאה לא העידה כי שמעה אותם במו אוזניה. וכיוון שהתקליטור אינו קביל, אין וודאות שהדברים המיוחסים ליחזקאלי אכן נאמרו.

סיבה נוספת וכבדת משקל לפחות לדחיית התביעה היא העובדה שחסון לא התייצב להעיד ואף לא נעתר לחקירה נגדית. דברים הפועלים לחובתו, "הימנעות התובע מלהעמיד את עצמו לחקירה נגדית, מגבירה את החשש כי יש ממש בטענת הנתבעת כי תביעה זו היא חלק מהמאבק נגדה", פסקה השופטת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות