fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחה הערעור שהוגש נגד תוכנית הבנייה בגבעת אולגה

התוכנית לא תובא לאישור של המועצה הארצית, כך קבע ממונה על מחוז צפון במשרד הפנים ויו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה -חיפה יוסף משלב. במערב חדרה ייבנו מגדלים בני 25 קומות. ובתים צמודי קרקע בקו ראשון לים
חיים אביטן בסיור בגבעת אולגה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, ויו"ר הוועדה המחוזית חיפה, יוסף משלב, דחה השבוע בקשה להגיש ערר למועצה הארצית בעניין תוכנית הבנייה "נוף ים" בגבעת אולגה מערב, אשר לדבריו משפרת את המצב התכנוני שהיה קיים זה שנים רבות. את הערר לתוכנית (חד/1498) הגישו שלושה מתנגדים.

לדברי משלב, השטח המדובר היה מיועד לבינוי  בתוכנית אחרת ( חד/762א'), כך שהתוכנית אינה משנה את ייעוד השטח או מציעה הגדלה של שטחים אלא נסמכת על תוכנית תקפה מזה שנים רבות במסגרתה נקבע כבר השטח לבינוי.

130 קוטג'ים בקו ראשון לים (הדמיה: שיח אדריכלים)

התוכנית החדשה מציעה שינוי ייעוד ממגורי נופש  לייעוד מגורים, לטובת פיתוח העיר וחיזוקה האורבני, כאשר השטח העיקרי הכלול בתוכנית זהה לשטח שהיה מאושר קודם לכן בתוכנית התקפה. גורמים שמעורים בפרטים אמרו כי הייעוד המקורי לתיירות נחשב לבעייתי ואינו פרקטי, מאחר שאין בו כל תועלת תיירותית.

בתכנון: חמישה מגדלי מגורים וכ-130 קוטג'ים הצופים לידם שייבנו על ידי חברת "אסיה חדרה ישראל".  התוכנית חלה על שטח בגודל 62 דונם על מגרשים לשימוש של מגורים לכ-600 יח"ד. על-פי התוכנית ייבנו 5 מגדלים בני 23-25 קומות עם מרווחים ביניהם. בקו ראשון לים ייבנו כ-130 קוטג'ים.

לפני מספר חודשים יצאו מאות מתושבי גבעת אולגה המתגוררים ברחובות בוארון ומשמר הים, למחאה והחתמה על התנגדויות במסגרת התוכנית. לפני כשנה, נודע לתושבים כי מול דירותיהם מתוכננים להיבנות מגדלי מגורים מבלי שיידעו על כך דבר. התכנית הופקדה בשנת 1985 בידי הוועדה המחוזית לפיה ייבנו מבנים בני חמש קומות בלבד, כששטחים ירוקים לצידם. אלא שבינתיים חל שינוי בתכנית.

חיים אביטן בסיור בגבעת אולגה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

בעיריית חדרה טוענים כי התוכנית החדשה מאפשרת בינוי הכולל מרווחים גדולים בין המבנים, וכן נכללים בה שבילי מעבר פתוחים לציבור ממזרח למערב, המאפשרים גישה לכיוון חוף הים, וכן שדרה מרכזית מפותחת, וכי התוכנית מגדילה משמעותית את היקף השטחים הציבוריים הפתוחים ומבני ציבור. כן כוללת התוכנית הסדרי תנועה שנועדו להביא לשיפור במצב התנועתי ברחוב רחבעם זאבי.

עוד הוסיף משלב כי הוועדה המחוזית מייחסת משקל משמעותי לשיקול בדבר השמירה על הסביבה החופית וגם התוכנית האמורה נדונה בידי הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף), אשר החליטה לאשרה.

ראש עיריית חדרה חיים אביטן: "מדובר בפרויקט איכותי שישדרג מאוד את גבעת אולגה, יעלה את רמת הביקושים הנדל"ניים בשכונה, יסייע לפיתוחה, והעיקר ישמר את ההיבט הנופי. יש הישג גדול בשיפורים שהוכנסו בתוכנית זו לעומת התוכנית שאושרה בעבר. מה שאושר בעבר היה 1000 דירות נופש פרטיות בגוש של בנייני רכבות נמוכים שהיה עלול לחסום כליל את הנוף לים. לעומת זאת, מה שאושר היום הוא כ-600 דירות מגורים ב-5 מגדלים איכותיים עם רווחים גדולים ביניהם שיאפשרו הן את שמירת הראות לים והן את הקשר בין השכונה הקיימת לים, ובנוסף הופרשו שטחים לטובת הציבור שלא היו קיימים בתוכנית הישנה.

לפרויקט חשיבות רבה שכן הוא מעצב את חזית החוף של חדרה, מהווה קשר בין הבינוי הקיים בשכונה לבין הים ועתיד להוות מחולל שינוי איכותי ותדמיתי למערב חדרה ולכלל העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות