fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפטים מיוחדים

אלי דלל, שלומי דהן והסטודנטים (צילום: עצמי)

קבוצה של 15 בעלי צרכים מיוחדים מכפר עידוד סיימה קורס משפטים ייחודי במכללת נתניה. הם קיבלו תעודות גמר במסיבת סיום שנערכה במכללה בהשתתפות חברי כנסת.

יוזם הפרויקט, שהפך מודל במכללות אחרות, הוא שלומי דהן, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, שמספר כי התוכנית נחשבת לפורצת דרך ועוררה התעניינות ברמה הארצית. "בימים אלו אני מתחיל לעבוד על השלב השני של הפרויקט –  קורס למשפטים למתקדמים ואקבל עוד כיתה של תלמידים חדשים. צריך לראות את האושר בעיניים של התלמידים, הביטחון העצמי שלהם השתפר כמו גם תחושת הערך. ההורים שלהם התקשרו אליי בדמעות כדי להגיד תודה ולספר איזה פלא קרה לילד שלהם מאז שנכנס לפרויקט. בוגרי הקורס הם ההוכחה שגם אנשים עם מגבלות יכולים וחייבים לקבל את ההזדמנות לרכוש השכלה".

אלי דלל, שלומי דהן והסטודנטים (צילום: עצמי)
אלי דלל, שלומי דהן והסטודנטים (צילום: עצמי)

"תמיד חלמתי ללמוד באקדמיה", אמרה אחת הסטודנטיות, "הייתה לי צביטה בלב כשעברתי ליד המכללה כי הייתי בטוחה שלעולם לא אכנס לכאן, חשבתי שזה פשוט לא אפשרי".

דהן מספר כי הסטודנטים למדו בין השאר דיני חוזים, נזיקין ועונשין בדגש על הזכויות שלהם כאנשים בעלי מוגבלויות. "אני העברתי את רוב ההרצאות ואנשים נוספים, ובהם עורכי דין, נתנו הרצאות אורח".

אחד המרצים האורחים היה ממלא מקום ראשת העירייה, אלי דלל, ששמע מהסטודנטים תושבי העיר על הקשיים שהם חווים כבעלי מוגבלויות והבטיח לסייע. "הייתה לי זכות גדולה וחוויה מיוחדת להרצות בקורס. נהניתי מהשיח עם הסטודנטים ומהשאלות שלהם. זו יוזמה מבורכת ומאתגרת ללמד אנשים עם גישה וחשיבה שונה ועם רצון אין סופי לדעת. אני מודה לשלומי דהן ולמכללה ושמח לבשר שחלק גדול מהבעיות שעלו בשיעור טופלו לשביעות רצונם של הסטודנטים".

מנהלת כפר עידוד, שוש זיסמן: "זו הייתה השתלמות מאתגרת ומגוונת ואני מקווים להמשיך אותה בשנה הבאה עם תלמידים אחרים. הדיירים מאוד מרוצים, הדימוי העצמי שלהם עלה, הם מרגישים שווים בקהילה. הם אכלו ביחד עם כולם בקפטריה ופגשו אנשים אחרים. אני מברכת את שלומי דהן על היוזמה הברוכה ושמחה על שיתוף הפעולה מצד מכללת נתניה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות