fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרחפים

זה לא יקר מדי, נגיש מאוד ומספק ממד אחר לעולם שאתם מכירים * שיגעון הרחפנים הגיע גם לאזור שלנו וסוחף אלפי צעירים * אשר אסלן: "כל פינה בארץ, מוכרת ככל שתהיה, נראית אחרת לגמרי מלמעלה"
רונן אטדגי והרחפן
רונן אטדגי והרחפן

זה לא יקר מדי, נגיש מאוד ומספק ממד אחר לעולם שאתם מכירים * שיגעון הרחפנים הגיע גם לאזור שלנו וסוחף אלפי צעירים * אשר אסלן: "כל פינה בארץ, מוכרת ככל שתהיה, נראית אחרת לגמרי מלמעלה"

לאחרונה אפשר להיתקל ביותר ויותר אנשים שמגיעים לחיק הטבע עם הטאבלט ביד אחת ועם רחפן ביד השנייה, ומשקיפים על העולם מלמעלה. טרנד הרחפנים הולך ומשתלט על דור הביניים _ בעיקר בני ה~30+ _ ומדובר במגפה של ממש.

שכונת עין הים ממעוף הציפור. כמו מנהטן
שכונת עין הים ממעוף הציפור. כמו מנהטן

בקבוצת "מפגשי מעופפים" בפייסבוק יש כבר 1,300 חברים, מכל רחבי הארץ. מנהל הקבוצה, רונן אטדגי, בן 34 מכפר יונה, לא חשב שהקבוצה שהוא פתח תהפוך לכל כך מבוקשת. היום אטדגי וחבריו נפגשים ועושים יחד את מה שהם הכי אוהבים: לצלם מהרחפן.

אטדגי: "אנחנו בעיקר חבורה של חובבים, אם כי 'הצעצועים' שלנו הם רמה אחת מעל מה שמוגדר 'מקצועי'. הרחפנים משמשים בעיקר לשני דברים: למה שנקרא רייסרים ולצילום. אנחנו שייכים לסוג השני. הרחפנים האחרים ממש מהווים סוג של מציאות מדומה. אנחנו מנצלים את הכלים יותר לצילום מלמעלה".

רונן אטדגי והרחפן
רונן אטדגי והרחפן

אטדגי, שהקים את הקבוצה יחד עם ערן אוזן מגבעת אולגה, בדיוק מתכונן בימים אלה לטיול חוצה ישראל שהוא עורך לחברי הקבוצה בחול המועד פסח. "בין מטולה לאילת, שלושה ימים שלמעשה נצלם את כביש 90 מקצה לקצה", הוא מסביר.

רחפן הוא כלי טיס חוקי, עם גבולות מאוד ברורים. מותר להטיס אותו עד לגובה של 50 מטר והוא חייב להיות בטווח עין. לא תמיד כולם כמובן שומרים על הכללים, אבל די משתדלים. "לכולנו יש חיים ועבודה אחרת, אבל אני למשל משקיע בזה 25 שעות ביממה…זה ג'וק שקשה לברוח ממנו".

אשר אסלן, 40, נשוי + 3 מעין הים, הוא אחד החברים בקבוצה. הוא הצטרף אליה רק לפני כמה חודשים ומאז הרחפן מאוד מעסיק אותו.

איך הגעת לשיגעון של הרחפן?

"בעבר הייתי מטיס טיסנים, רציתי לחזור לזה וראיתי שעולם הרחפנים מאוד התפתח ביחס לטיסנים. ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב שגרמו לי להחליט לקנות את הפנטום 4 שנחשב לרחפן המתקדם והפופולרי בעולם".

למה הוא משמש אותך?

"בעיקר כתחביב בהטסה ובצילום. אני אוהב לצלם נופים, ערים, חופים, גולשים, מבנים ופרויקטים בבניה. רואים הכל בזוויות מיוחדות ולא שגרתיות".

כמה עולה השיגעון?

"מחירי רחפן הם בין 3500 ל~5,000 שקלים. במידה ואין טאבלט בהישג יד, מאוד מומלץ לקנות שכן רואים יפה ובגדול את מה שהרחפן רואה ומצלם".

ספר קצת על ההפעלה.

"הפעלת הרחפן די פשוטה. כאשר קליטת הלוויניים טובה (מעל 10 לוויינים) והמצפן מאופס, יוצאים לדרך. זמן ההטסה הוא עד 25 דקות וניתן להתרחק עד למרחק של 5 ק״מ ולגבהים של מאות מטרים".

ספר על חוויה מיוחדת שכבר הייתה לך איתו…

"לצלם גולשים. אחד החוויות המלהיבות זה להצליח לעקוב אחרי גולש שרץ על הגל. הן מבחינת יכולות הטסה והן מבחינת זוויות צילום. כגולש מאוד מלהיב אותי לצלם אחרים".

למי אתה ממליץ להשתמש ברחפן?

"בראש ובראשונה למי שאוהב לצלם כתחביב או כמקצוע. איכות הצילום היא ברזולוציית 4K ורואים בחדות כל פרט ופרט והתוצאות מדהימות".

המשפחה מתחברת לזה?

"די מתחברת. הבנות מלהבות ומנופפות לשלום. כשאני חוזר הביתה אני מחבר את המחשב לטלוויזיה בסלון וכולנו רואים את הצילומים היפים. כל פינה בארץ, מוכרת ככל שתהיה, נראית אחרת לגמרי מלמעלה. העולם מקבל ממד אחר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות