fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרחיבים את נחל חדרה כדי למנוע הצפות

רשות ניקוז ונחלים שרון נמצאת בעיצומן של עבודות להרחבת האפיק של נחל חדרה על מנת למנוע הצפות ושיטפונות בקרבתו, זאת בעלות כוללת של כ- 40 מיליון שקלים

ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, המשמש כיו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון, ומנכ"ל הרשות ניסים אלמון קיימו סיור לאורך נחל חדרה על מנת לעמוד מקרוב אחרי קצב התקדמות העבודות וסקירת הבעיות והמכשולים להמשך העבודות.

בתחילת התהליך בוצע תכנון הנדסי של נחל חדרה להגנה על העיר חדרה מפני הצפות בעלות של כמיליון שקלים. התכנון כלל הרחבת חתך הנחל, פינוי מפגעים ועבודות שיקום כדי להגדיל את כושר ההולכה של הנחל. צוות התכנון עמל על התכנון במשך שנה וחצי עד לאישורו על ידי הועדה לשיפוט תכניות הנדסיות במשרד החקלאות.

20170815_093427_HDR

ניסים אלמון: "רשות הניקוז החלה בשלב א' של הפרויקט מכביש 4 ועד למסילת הברזל באורך של כ-3.5 ק"מ. עד כה הוצאו מהנחל עשרות אלפי קו"ב עודפי חפירה שהיה צריך לפנות, כמו כן הוצאו למעלה מ -1000 משאיות פסולת ואשפה. בשלב זה עובדים בשטח שני צוותים עם ציוד מכני הנדסי . שלב א' של העבודה הטכנית יסתיים עם בוא החורף במהלכו לא ניתן לבצע עבודות והן תתחדשנה באביב. בסיום תהליך ההסדרה והשיקום העיר חדרה תקבל מתנה יפה של נחל משוקם ומוסדר שיהווה ריאה ירוקה לטובת תושבי העיר".

בפרויקט, שלב א' שהתחיל בחודש אפריל השנה יושקעו כ-9 מיליון ₪. צפי לסיום שלב א' בסוף 2018 ובמקביל יתחיל שלב ב' עד גשר צה"ל.

רשות ניקוז שרון מטפלת במניעת שיטפונות ושיקום נחלים ב – 1400 קמ"ר של אגני ניקוז מנחל חדרה, דרך נחל אלכסנדר ועד נחל פולג, חציים מעבר לקו הירוק, בתוכם נמצאים כ- 600 ק"מ אורך של נחלים ארציים ואזוריים, העוברים בתחומן של 32 ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות. בארץ פועלות 11 רשויות ניקוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות