fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצוקת התחבורה הציבורית של תושבי עין הים

שכונה צעירה. עין הים (צילום: אסי קוטין)

שכונת עין הים בחדרה מונה היום כ-3500 תושבים. היא ממוקמת בצמוד לכביש החוף, נחשבת לשכונה צעירה עם התחלות בנייה מרובות ומושכת אליה אוכלוסיות צעירות ממרכז הארץ. אחוז גבוה מתושבי השכונה עובד באזור גוש דן וחיפה. למרות זאת, התחבורה הציבורית המובילה לשכונה ומחוץ לה – דלילה.

תושב השכונה, עו"ד איל פבזנר, פנה לאחרונה בנושא למשרד התחבורה. לדבריו, כל תושבי השכונה נאלצים לקבל שירותים בסיסיים מחוצה לה. מדובר בשירותים כמו קופת חולים, דואר, בנקים, קניות, בתי ספר, שירותים מוניציפליים וכו'.

לטענת פבזנר, התחבורה הציבורית בשכונה אינה זמינה ברוב שעות היום ומאלצת כל משפחה להחזיק לפחות שני כלי רכב, מה שמחריף את מצוקת החנייה. בית הספר מופת חופים הממוקם בשכונה הוא על-אזורי ומושך אליו אוכלוסייה מכל רחבי העיר. תחנות האוטובוס הקיימות נמצאות הרחק מאשכול הגנים וממופת חופים. אי הנגישות לשכונה בתחבורה הציבורית מחייבת את הצוותים החינוכיים של המסגרות להגיע בכלי רכב פרטיים.

שכונה צעירה. עין הים (צילום: אסי קוטין)
שכונה צעירה. עין הים (צילום: אסי קוטין)

נכון להיום, הקו היחיד שניתן להגיע איתו ממרכז העיר לשכונה הוא קו 7א'. בסך הכל מדובר בארבעה קווים היוצאים במהלך היום בשעות 13:30, 15:30, 17:30, 19:30. בקו 7א' ניתן לעשות גם את הדרך ההפוכה – מהשכונה למרכז העיר,  ובמקרה זה פועלים שבעה קווים במהלך היום. הראשון ב-07:15 בבוקר והאחרון ב-19:53. קיים מרווח זמן גדול בין קווי הבוקר לקווי הצהריים, מה שלא מאפשר הנגשה של התושבים ללא כלי רכב. במוצאי שבת קו זה אינו פועל.

לגבי קווי האוטובוס מעין הים לתחנת הרכבת בחדרה: הקו היחיד הפועל הוא קו 18. הוא פועל חמש פעמים במהלך היום, כשבאופן מפתיע, האוטובוס הראשון יוצא בשעה 05:49, לא ממש שעת שיא, והאחרון ב-07:19 בבוקר. לאחר מכן, תושבי השכונה לא יכולים להגיע לתחנת הרכבת, כאשר אחוז גבוה מהם עובד במרכז הארץ ובחיפה. בימי שישי ומוצאי שבת הקו אינו פועל. תושבי השכונה הרוצים לחזור לביתם מתחנת הרכבת יכולים לעשות זאת רק החל מהשעה 15:22 ולכל המאוחר ב-21:20. בימי שישי ומוצאי שבת עליהם למצוא פתרון אחר.

ממשרד התחברה נמסר בתגובה: "בימים אלה מקודמת תוכנית רה ארגון של קווי התחבורה הציבורית בחדרה, בשיתוף העירייה, יפה נוף ומשרד התחבורה. התוכנית החדשה כוללת את שכונת עין הים ואת כל השכונות בחדרה. כמו כן, מתקיים סקר תחבורה ציבורית בכל העיר, במטרה לתת מענה מיטבי לביקוש ולצורכי התושבים. תוצאות הסקר וניתוחו צפויות להתקבל במהלך הרבעון הראשון של 2018".

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "ככל הידוע לי, משרד התחבורה, בתיאום עם עיריית חדרה ואגד, בוחן בימים אלה תוכנית תחבורתית להרחבת ושיפור מערך התחבורה הציבורית ברבעים המערביים של חדרה, זאת לנוכח ההתפתחות האורבנית המואצת של העיר בשנים האחרונות. כשיושלם התהליך, אגד, כמפעיל התחבורה המרכזי בחדרה, יפעל באהדה רבה, על פי הנחיות משרד התחבורה למתן מענה הולם לצורכי לקוחות התחבורה הציבורית בעין הים בפרט ובעיר בכלל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות