fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמת השבת חוזרת?

בג"ץ קבע: מועצת העיר תכריע בנוגע לחוק פתיחת העסקים בשבת. המערכת הפוליטית בעיר התעוררה השבוע לקראת ישיבת המועצה שתכריע בסוגייה. ראש העיר כבר שוחח עם ראשי הסיעות השונות. אוהד מרחב, סומך על הנהלת העיר ובועז ביטון יקבל כל החלטה
צביקה גנדלמן בסיור לקראת סערת הגשמים (צילום: דוברות)
צביקה גנדלמן בסיור לקראת סערת הגשמים (צילום: דוברות)

האם מלחמת השבת בחדרה חוזרת? בשבוע שעבר קבע בג"ץ כי מועצת העיר תכריע בנושא חוק פתיחת בתי עסקים בחדרה. בדיון כיבד ראש העיר, צביקה גנדלמן, את בקשת בית המשפט, לסייע לו, ובעקבות כך הושגה הסכמת הצדדים להבאת החוק לאשרור המועצה. בית המשפט בירך על ההסכמה וציין כי היא אינה מביעה עמדה לגופו של החוק והוא כמובן לא פסל את החוק.

גנדלמן: "מדובר בחוק מאוזן המשקף את מגוון הרצונות והתפיסות של תושבי העיר. אנו סמוכים ובטוחים שהחוק יאושרר לטובת כלל תושבי העיר". למרות הביטחון שהוא משדר, גנדלמן די דרוך לקראת הדיון במועצה, וכבר בתחילת השבוע שוחח בלשכתו עם ראשי כל הסיעות כדי לבדוק את הדופק. כזכור, יוזם החוק היה ראש העיר לשעבר, חיים אביטן, היום באופוזיציה ויריב מר של גנדלמן, אבל לא נראה כי הוא יצביע נגד החוק. כזכור, בתחילת הקדנציה, כאשר החוק אושר, התפתח עימות חריף בין גנדלמן לבין נציגי המפלגות הדתיות, וכתוצאה מכך פוטרה סיעת ש"ס מהקואליציה.

בינתיים היא הספיקה לחזור, אבל יו"ר ש"ס, בועז ביטון, הבהיר השבוע חד משמעית: "כל רצוננו בזמנו היה שראש העיר יביא את הנושא להכרעת המועצה ולא יחליט על דעת עצמו. אני שמח שזה קורה ומקווה בעזרת השם שכולם יבינו את חשיבות השבת. בכל מקרה סיעת ש"ס תקבל כל החלטה דמוקרטית".

צפריר ביטון, יו"ר זהות יהודית, העריך השבוע כי בסופו של דבר גם אם החוק יעבור וגם אם לא, לא יהיה מדובר בסוף פסוק: "כולם כבר הבינו שצריך לעשות דברים בהסכמה. לכן אני חושב שבכל מקרה יהיה סיבוב נוסף לנושא הזה. אנחנו הבהרנו את עמדתנו מהרגע הראשון וכמובן שלא נאכזב את הציבור שלנו בנושא כל כך חשוב". חבר המועצה אוהד מרחב אמר: "עוד בתחילת הדרך טענתי כי שאלה חשובה ומהותית שכזו צריכה להתקבל על שולחן מועצת העיר. אני שמח שכיוונתי לדעת גדולים ובג"ץ קבע כי אכן ההליך דורש ישיבת מועצה. אני סמוך ובטוח שהנהלת העיר תדע לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר לטובת כלל הציבור החדרתי".

והיה גם מי שכבר חזה את העתיד: "ביום בו תתקיים הישיבה קופות החולים בעיר יעבדו שעות נוספות. יהיו הרבה חולים. ברור לגמרי שהרבה מאוד חברים ייעדרו מהישיבה, והכל ייסגר הרבה לפני כן", אמר אחד מחברי המועצה. ימים יגידו אם הוא צודק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות