fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מישהו יכול לסייע?

ילד בן 6 מחדרה, הסובל מסוכרת נעורים, נאלץ לשבת בבית ולא להגיע לקייטנה אליה נרשם בגלל מחסור במסייעת מתאימה שתזריק לו
הילד בבית. (צילום: אילוסטרציה )
הילד בבית, (צילום: אילוסטרציה )

אושר אסיה, בן 6 מחדרה, יושב בבית ולא יכול ליהנות עם החברים בקייטנה אליה רשמה אותו אמו. הסיבה: אסיה סובל מסוכרת נעורים, והוא זקוק למסייעת מיוחדת שתוכל להזריק לו כל שעתיים. אמו, שרון, שמגדלת אותו בכוחות עצמה, כבר הרימה ידיים ממאבקים: "הילד שלי הוא ילד רגיל לכל דבר, אבל הוא סובל מאטימות של מערכת שלמה. בשנתיים האחרונות הוא היה בגן והייתה לנו מסייעת מדהימה שהייתה צמודה אליו. אלא שבכל פעם שהיא הייתה בחופשה או חולה, הילד נאלץ לשבת בבית כי לא היה מי שיחליף אותה".

הילד בבית, לא בקייטנה. (צילום: אילוסטרציה )
הילד בבית, לא בקייטנה. (צילום: אילוסטרציה )

מה קרה עם הקייטנה?

"הקייטנה החלה ב-1 ביולי. רשמתי את הילד ונאמר לי מפורשות שתהיה מסייעת. לא אמרו לי שיש בעיה. כשהגענו ביום הראשון התברר שהמסייעת הקבועה שלו נסעה לחו"ל ואין מישהי אחרת. אז הילד יושב בבית וכל הקיץ שלו הלך".

מה עשית בעניין?

"ניגשתי לעירייה לברר, פניתי למי שצריך, אבל נאמר לי שהטענות שלי צודקות והם ינסו למצוא מישהי. הם צריכים להבין שלא כל אחת מתאימה. בינתיים לא קורה שום דבר, חצי מהקייטנה כבר עברה ואני אומרת לך את האמת, אני די מיואשת מהמצב. הרי המדינה משלמת על השירות הזה, אז למה כל כך בעייתי לספק אותו כמו שצריך?".

בעיריית חדרה ביררו את הנושא ומסרו כי אכן לילד אושרה המשכיות של המסייעת. עקב החופשה של המסייעת הקבועה, אושר לאם להציע כל עובדת אחרת שהיא מכירה ומעדיפה, כולל עובדת מבחוץ, ולפנים משורת הדין היא תאושר לשבוע שבו נעדרת הסייעת הקבועה. יודגש כי בשיבוץ סייעת רפואית יש משקל כבד להורה, והאגף אינו יכול לשבץ כל סייעת שברצונו. כל מקרה נבדק לגופו ורק לאחר אישור ההורה ניתן לשבץ את העובדת. האם לא הצליחה למצוא עובדת מתאימה, ולכן מצא לה האגף סייעת שעימה הייתה אמורה להיפגש לצורך התאמתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות