fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטה אביטן: "אין מצב לסיבוב שני"

כך לדבריה של פעילה מרכזית במטהו של חיים אביטן. פחות מ-15 שעות לספירת הקולות, מה עבר עד כה על המועמד לראשות עיריית חדרה במערכת הבחירות
חיים אביטן
קדנציה נוספת. חיים אביטן (צילום: מטה הבחירות של אביטן)

במטה של חיים אביטן, התכוננו ליום הבחירות באינטנסיביות רבה, בהדרכתו הצמודה של איש הפרסום ראובן אדלר, שליווה את קמפיין הבחירות. הסלוגן שהתנוסס בראשית הקמפיין על שלטי החוצות "העשייה של אביטן, ההצלחה של כולנו", שינה פניו במהלך השבועיים האחרונים והפך ל-"שני פתקים, הצלחה אחת". חיים אביטן ומחל.

אביטן (60), מכהן כראש עיריית חדרה מאז שנת 2005. הוא יליד בית אליעזר ובן למשפחה מרובת ילדים. אביטן חבר לראש עיריית חדרה לשעבר ישראל סדן בשנת 98' והקים איתו רשימה עצמאית ולאחר הבחירות כיהן כסגנו. בבחירות שלאחר מכן התמודד בראש סיעת הליכוד מול סדן והפסיד. כשהתפטר סדן מתפקידו בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד בחירות, שנה וחצי לאחר בחירות 2003, נבחר אביטן לראשות העירייה.

בתאריך 9 ביוני 2013, נעצר אביטן, בנו שי, אחיו אלי, מנכ"ל החברה הכלכלית של חדרה עו"ד חגית גולני ואחרים על ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה, בסך הכול 13 אנשים. החשדות נגד אביטן, אחיו אלי אביטן, בנו שי אביטן, העבריין וחלפן הכספים אלי אטדגי, מנכ"ל החברה הכלכלית ועו"ד חגית גולני וקבלנים שעבדו בשירות עיריית חדרה, כוללים סעיפים שונים כמו שוחד, עברות מס, הלבנת הון והפרת אמונים. לא כל אחד מהם חשוד בכל אלה. השופט מנחם מזרחי, שדן בפרשה, הגדיר את מצב הדברים כחדירת גורמים עבריינים לתוך עיריית חדרה. בימים אלה תלויה החקירה נגד אביטן ועומדת.

חיים אביטן בישיבת המועצה
אביטן בישיבת המועצה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

אביטן עצמו, הרבה להתייחס לפרשה במהלך הקמפיין שלו ולא התעלם ממנה. בכנס הבחירות שלו שנערך בעיר בסוף חודש אוגוסט, בו נכחו שר הביטחון משה בוגי יעלון, שר התחבורה ישראל כץ, שר הפנים גדעון סער והשר להגנת העורף ושר התקשורת גלען ארדן, התייחס אביטן לראשונה לפרשה, שבעקבותיה שמר על דממה תקשורתית למשך שלושה חודשים ויותר, ולו בעקיפין.

בכנס השתתפו עשרות רבות של פעילי הליכוד והאווירה הייתה חמה. כשנכנס ראש העיר אביטן לאולם, כשהוא מלווה באשתו אורלי, קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות.

"אני מתרגש מהחיבוק ומהאהבה האמיתית שלכם", אמר אביטן, אחרון הנואמים בכנס, בראשית דבריו. "לצערי הרב יש בחדרה קומץ קטן של אנשים שכשהם מתעוררים בבוקר, הם שואלים את עצמם: 'את מי אנחנו מחסלים היום? אבל אנחנו יודעים לעשות את העבודה ועשינו אותה. אני ראש עיר בזכותכם. עברתי חוויה קשה בתקופה האחרונה. כל מי שמכיר אותי, מכיר את יושרי ואת דרכי. לא עברתי בחיי כל עבירה על החוק ותמיד פעלתי על פי מצפוני ובדרכי. אני מאמין במשטרת ישראל העושה את עבודתה נאמנה ובטוח שחפותי תצא לאור בעזרת השם".

במהלך שלושת השבועות האחרונים, הצטרפו לאביטן הרב בן ציון נורדמן שנכנס למקום השני ברשימתו, רומן גישר יושב ראש הרשימה חדרה ביתנו, מוטי מברט מהרשימה אחים לדרך, אמיר ימין מרשימת הצעירים ובועז ביטון מרשימת ש"ס, שסגר עם אביטן ימים ספורים בלבד לפני הבחירות.

השידוך בין הרב בן ציון נורדמן, המפעיל מטה משלו בשם יחד שבטי ישראל של הציבור הדתי והחרדי בעיר, הבטיח לאביטן את קולות החרדים, במיוחד אלה מהציבור האשכנזי, אבל לא רק. שכן נורדמן, מי שהקים את בית הספר למדעים וליהדות, מקובל בקרב כל הפלגים בעיר והוא בעל תדמית שיש בה עשייה ללא רבב.

כנס בחירות נוסף, התקיים במוצאי שבת האחרונה שלפני הבחירות. לכנס, שהוגדר ככנס פעילים, הובא ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאם וקרא לפעילים להצביע עבור אביטן ומחל.

נתניהו ואביטן (צילום: עיריית חדרה)
נתניהו ואביטן (צילום: עיריית חדרה)

מטה הבחירות של אביטן, הממוקם במבנה בין שתי קומות, תפקד במהלך השבועות שלפני הבחירות כחמ"ל לכל דבר, כאשר לקומה השנייה בה ממוקם חדר המחשבים, לא מורשים להיכנס מבקרים.

לדברי אחת הפעילות המרכזיות במטה, עיקר העבודה של הפעילים התרכז בשיטה של חבר מביא חבר. "כל מי שהביא חברים נרשם ווידאנו שאכן הוא מביא אותם להצביע", היא אומרת. בנוסף, ישתמשו השנה הפעילים בתוכנה חדשה ויקרה שתקצר עבורם תהליכים ו'תריץ' את מספרי המצביעים ישירות למכשירי האייפון של עובדי הקלפיות אחרי שיגיעו להצביע. "אין מצב לסיבוב שני, חיים בטוח מנצח ומקבל שלושה מנדטים", היא אומרת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות