fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבצע סוכר

קארין ואבי סוכר מעתלית לא דמיינו שפציעה של הבעל בשירות מילואים תהפוך את חייהם לסיוט, וכל זה כשהיא בהריון מתקדם. אחרי שהכל ייגמר, הם מתכננים תביעת ענק נגד הצבא
קשה להם. קארין ואבי סוכר (צילום: שלומי גבאי)
קשה להם. קארין ואבי סוכר (צילום: שלומי גבאי)

קארין ואבי סוכר מעתלית היו בטוחים שהחגים הקרובים, פורים ופסח, יהיו השמחים בחייהם. ככה זה כשממתינים ללידת בת בכורה. מדובר בזוג צעיר, הוא בן 34, טכנאי מיזוג של מערכות גדולות באלקטרה. היא בת 28, עורכת דין. הם הכירו לפני ארבע שנים, לגמרי במקרה. "למדתי אצל אבא שלה קירור. היא בדיוק פתחה לו דף בפייסבוק והתחלנו לקשקש. התחברנו, נפגשנו ואחרי שנתיים התחתנו". הוא במקור מאור יהודה, היא מעתלית, אז הם החליטו לשכור דירה באמצע הדרך, בחדרה. אלא שאף אחד מהם לא ציפה שדווקא החודשים האלה, רגע לפני שקארין אמורה להיכנס לחדר הלידה ולעבור את החוויה הגדולה של חייה, החיים שלהם יהפכו לגיהינום. והכל בגלל מה? שירות מילואים שגרתי של אבי, משהו שהוא רגיל לעשות בערך פעמיים בשנה. "בסוף 2014 אבי יצא לשירות מבצעי. הוא לוחם בנח"ל ותוך כדי פעילות מבצעית ברמאללה הוא שבר את הרגל בצורה קשה", מספר קארין. "מאז, אין לנו חיים. הכל נפל עלינו יחד, ואלוהים יודע איך אנחנו מצליחים להתגבר", היא ממשיכה.

קשה להם. קארין ואבי סוכר (צילום: שלומי גבאי)
קשה להם. קארין ואבי סוכר (צילום: שלומי גבאי)

מיד לאחר פציעתו סוכר פונה לבית החולים הדסה הר הצופים. קארין, על אף הריון מתקדם, עשתה את הדרך הארוכה בכל יום כדי לשבת על יד מיטתו. "אחרי יומיים העבירו אותו לרמב"ם, והוא עבר ניתוח קשה. יש לו איסור דריכה על הרגל לעוד חודשיים כולל החלמה ארוכה ושיקום מתיש".

"דיברו איתנו, אבל רק אחרי שאנחנו רצנו אחריהם ואחרי תחינות רבות. היו מצבים שלא יכולנו לעשות בדיקות מסוימות כי הצבא לא דאג לאשר אותן. אין לנו שום עזרה, בקושי אמא שלי, ואלה היו ימים בלתי אפשריים. והכי נורא זה שהיינו חייבים לעבור דירה, כי הבית שלנו נמצא בקומה שניה על עמודים, וצריך לעלות איזה 40 מדרגות כדי להגיע.  כרגע עברנו לגור אצל אמא שלי בעתלית עד שהדירה ששכרנו תתפנה. גם זה הוצאה כספית גדולה, והכל מכניס אותך ללחצים, מתחים וחוסר שקט. אני כל שבוע עושה בדיקה לראות שלא נגרם לי נזק מכל הסיפור".

קארין ואבי ראו שהם לא מסוגלים להתמודד עם כל הלחץ, ושכרו את עו"ד אייל פלטק, שמתמחה בנושאי צבא, כדי שיעזור להם לתבוע על כל עוגמת הנפש והסבל. "הבחור לא נפצע בבית. הוא השאיר אשה בהריון, יצא למילואים ונפצע בפעילות מבצעית. הצבא אמור לעזור לו ולאשתו ולחבק אותם. כל זה לא נעשה. טרטרו אותם מאחד לשני, ועכשיו הם בבעיה. בגלל המצב הם נאלצו להפר חוזה ולפנות את הדירה, ושכרו ביותר כסף דירה בעתלית. איפה שאני נוגע בסיפור בזה, יש בעיות. שלחתי מכתב חריף מאוד לראש אכ"א ואני מתכוון לתבוע בשמם את כל מי שאחראי למחדל. עצם העובדה שקארין עדיין בהריון ולא קרה שום אסון בינתיים זה בגדר נס מבחינתי, כי זה לא אנושי מה שעבר עליה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מרגע פציעתו, חייל המילואים המדובר טופל ולווה ע"י ר"ם 2 במסירות רבה. כמו כן, הוכוון והופנה לגורמים הרלוונטיים להמשך טיפולו".

כתב: אסי קוטין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות