fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפגוש את אלכסנדר זייד

ביום העצמאות הקרוב נוכל להנות מפעילויות מרתקות וערכיות , כמו לסייר בביתה של משפחת זייד, להקשיב לסיפור בראשית ולחקור את הישגי המדינה בטכנודע בחדרה
פעילות יום העצמאות בטכנודע (צילום: אוריין דגן)
פעילות יום העצמאות בטכנודע (צילום: אוריין דגן)

אנשי בראשית

טלי זייד, נכדתו של השומר הראשון, אלכסנדר זייד, עורכת סיור בגבעות שייך אבריק, כיום בית זייד, מושבה של משפחת זייד, המשקיף ממערב על עמק יזרעאל. באופן חי וציורי היא מתארת את חייהם של סבה ושל סבתה ציפורה כמתיישבים בודדים על הגבעה, את סיפורם של אנשי בראשית, מהעלייה לארץ ב-1904 ועד ההתיישבות בשייך אבריק, הקמת בר גיורא והשומר, סיפורי הארגון ואנשיו, הסכנות, הבדידות ושמחת הגילוי של העיר העתיקה בית שערים – עד לרצח זייד ב-1938 ונקמת הדם שבוצעה על ידי אנשי הפלמ"ח.

את הטיול היא מלווה גם בשירים ובתמונות מהתקופה, על רקע הבתים המקוריים של משפחת זייד מראשית המאה שעברה ונופי העמק המרהיבים שנפרשים ממול ומסיימת בפסל המרשים שהוקם לזכרו של סבה.

הסיור מתקיים בתיאום מראש, לפרטים: 6848105- 050 

 

בעקבות מגילת העצמאות

הטכנודע בחדרה מזמין את ילדי ישראל למשחק כתב חידה חווייתי ומרתק בעקבות מגילת העצמאות והישגיה המדעיים של מדינת ישראל מהקמתה ועד היום. כיצד הפכה ישראל לפורצת דרך בתחומי מדע, טכנולוגיה וביטחון? הרמזים יובילו אתכם בין מוצגי הפארק ותערוכות המוזיאון, שם תמצאו את הפתרונות בדרך לפענוח כתב החידה. נכיר מקרוב את סיפורם המרתק של מטוס הפאנטום, המל"ט, טיל החץ וזוכי פרס נובל הישראלים.

וגם פתיחת תערוכת "על מטוסים וסיפורים –  דגמי מטוסי חיל האוויר מקום המדינה ועד ימינו ופתיחת תערוכת "ספינות מימים רחוקים" –  דגמי ספינות מהמפרש ועד הקיטור וסיפורם ההיסטורי. הפעילות מתאימה לילדים מגילאי 7 ומעלה.

הטכנודע, רח' הרב ניסים 2, גבעת אולגה חדרה, חמישי 23.4, 09:00-16:00, לפרטים: 6333505- 04

פעילות יום העצמאות בטכנודע (צילום: אוריין דגן)
פעילות יום העצמאות בטכנודע (צילום: אוריין דגן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות