fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה הילדים חולים בספטמבר?

צילום אילוסטרציה: פוטוליה

"כבר בתחילת בספטמבר ישנה עלייה בתחלואת ילדים, מזג האוויר משתנה וזו תקופה שבה ילדים נוטים להצטנן שוב ולהידבק בווירוסים. מלבד מזג האוויר, החזרה למסגרות החינוך חושפות את הילדים שוב למחלות ולחיידקים", מסביר ד"ר שמואל ריגלר, מומחה ברופאת ילדים של כללית מחוז שרון שומרון.

ד"ר ריגלר: "ישנם שני דברים חשובים שצריך לזכור לגבי החורף: ילדים תמיד יידבקו במחלות ויראליות במסגרות החינוך; מרבית המחלות בתקופות החורף (ספטמבר-אפריל) הן מחלות נגיפיות של דרכי הנשימה העליונות. התסמינים במחלות דרכי הנשימה: גודש בדרכי הנשימה, דמעות, גודש באוזניים ושיעול.

"ברוב המכריע של המחלות, התופעות חולפות מעצמן כעבור שבוע עד 10 ימים, ללא צורך בטיפול או התערבות. מטרת הטיפול במקרים אלו היא הקלה ולא ריפוי, תוך שמירה על דרכי נשימה פתוחות, הקלה בשיעול והורדת החום, על מנת להפחית כאב ואי נוחות. במרבית המקרים אין צורך בטיפול אנטיביוטי אלא בטיפול תומך  בלבד.

צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

"העברה והדבקה של זיהומים נשימתיים, שלשול, מחלות אוזניים או כאב גרון, מתרחשת על ידי חלקיקים הנישאים באוויר. לכן חשוב והכרחי לשמור על חדרים מאווררים, ואנו כמובן גם ממליצים על חיסון נגד שפעת, בדגש על ילדים מגיל חצי שנה ועד 12 החל מספטמבר-אוקטובר.

"חום אצל ילדים מטריד מאוד את ההורים. יש לזכור, כי החום הוא הסימפטום ולא המחלה עצמה. החום מאותת לנו כי עלולה להיות מחלה זיהומית בגוף ולכן יש לנתרו. יחד עם זאת, חום גבוה אינו מוביל בהכרח לפרכוסי חום, הורדת החום אינה תורמת לריפוי המחלה ודרגת החום לא משקפת תמיד את חומרת המחלה.

"סוגיה נוספת שמטרידה הורים היא השאלה הנוגעת לחזרת הילדים למסגרת לימודים לאחר מחלה. בעיקר בתחילת השנה, כשכולם כבר רוצים לחזור לשגרה. ראשית, ישנם קווים מנחים של משרד הבריאות בנושא הזה. יחד עם זאת, יש לציין כי תמיד יש מקום ומשקל לשיקול הדעת של ההורים, וגם של הגננת והמורים.

"לפני החזרה לגן ולבית הספר יש לוודא כי חלפו לפחות 24 שעות ללא חום. הילד סובל משלשולים? ניתן לחזור למסגרות לאחר שחלפו לפחות 24 שעות מתום השלשולים. ילדים החולים באבעבועות רוח, יש להשאיר בבית עד להיעלמותה של הפריחה. הופעה של תולעים מחייבת טיפול בבעיה בבית וקבלת טיפול תרופתי מהרופא. ניתן לשלוח את הילדים למסגרת. אודם בעיניים ללא שום תסמין אחר איננו דלקת ויכול להיות כתוצאה של יובש או גירוד, ולכן לא מהווה סיבה להשאיר ילדים בבית. אם אתם לא בטוחים, כדאי להתייעץ עם הרופא. הפרשות מוגלתיות ודלקות בעיניים מחייבות טיפול, יש לפנות לרופא ולהשאיר את הילדים בבית כדי למנוע הדבקה של ילדים אחרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות