fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגה א': עונה קשה ודרמתית

בשבוע שעבר הסתיימה ליגה א' מחוז צפון. שתי הקבוצות החדרתיות הפועל חדרה ומ.ס. גבעת אולגה הצליחו להישאר במחזורי הסיום. "בלינקר" מסכם את העונה וחוזה מה צפוי בעונה הבאה
אסי גומה
אסי גומה

הפועל חדרה

שגיא חייט
שגיא חייט (צילומים: שלומי גבאי)

בתחילת העונה החליטו בהפועל חדרה להכניס סדר בקבוצה עם הבאת המאמן אייל עמר מהיריבה העירונית גבעת אולגה. עמר זכה לקרדיט גדולה העונה ואף קיבל את אחד התקציבים הגדולים של חדרה בשנים האחרונות. למרות שני הפסדים במחזורים הראשונים הצליחה חדרה לחזור לעצמה ונתנה סיבוב ראשון נהדר אותו סיימה במקום השישי עם הרבה תקוות. הסיבוב השני התחיל עם ניצחון גדול על עירוני טבריה וכבר הריחו את הפלייאוף העליון אבל אז הגיעה נפילה קשה, נפילה שגרמה לקבוצה להסתבך במאבקי התחתית ורק במחזור הלפני אחרון הצליחה חדרה להבטיח בוודאות את ההישארות בליגה. חדרה אומנם סיימה במקום השביעי אבל במועדון התאכזבו לא רק מכך שהקבוצה לא הצליחה להיאבק על הפלייאוף וסיימה את העונה עם 13 הפסדים כאשר הפועל כפר כנא שירדה ליגה סיימה עם 11 הפסדים בלבד. סיבה נוספת לאכזבה שאף שחקן קבוצת הנוער לא הצליח העונה לעשות פריצה בקבוצה הבוגרת ואף לא זכה להזדמנות הולמת מצד הצוות המקצועי.

מ.ס עדי גבעת אולגה
בקבוצה מהגבעה החליטו לעבור מהפכה בקיץ האחרון ולאחר עזיבתו של עמר, הגיע המאמן המקומי שרון זהביאן. באולגה חשבו כי זהביאן יצליח לעשות מהפכה בתקציב הנמוך בליגה ועם מספר שחקנים צעירים. לאחר שמונה ניצחונות במשחקי טרום עונה הגיעה ההפסד לעראבה במחזור הראשון, באולגה נלחצו יתר על המידה וניסו להשפיע מקצועית על המאמן. זהביאן לא אהב את התערבות חברי ההנהלה ברמה המקצועית וכבר אחרי המחזור הרביעי עזב את הקבוצה.
לאחר התלבטות קשה הביאו באולגה את המאמן טל בניה. בניה שהבין כי אין מה לעשות עם הסגל הקיים והביא לא פחות משמונה שחקנים חדשים. בניה שאומנם השיג מספר ניצחונות לא הצליח להרים את הקבוצה מעל לקו האדום. במחזור ה-22 שוב החליטו באולגה על זעזוע ופיטרו את בניה אבל הפעם החליטו למנות דווקא את הבלם גל פיבך לתפקיד המאמן הזמני. פיבך ביחד עם השחקנים עשה את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הליגות הנמוכות והצליח להשאיר את הקבוצה עונה נוספת בליגה א'.

שחקן העונה:
הפועל חדרה:
דור בדוסי: הבלם המצוין הגיע בתחילת העונה מגבעת אולגה. בחדרה לא בנו עליו יתר על המידה, אבל כבר במשחקו הראשון הוכיח בדוסי את מקומו בהרכב והפך לאחד השחקנים החשובים בסגל של הקבוצה. בדוסי נפצע בתחילת הסיבוב השני מול מכבי צור שלום ומאז ספגה חדרה שישה הפסדים ולא מצאו בקבוצה מחליף הולם לשחקן בתפקידו. שחקן נוסף שאפשר לציין הוא המגן אדם וייר שהגיע בתחילת העונה והיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה.

 אסי גומה: אומנם העונה באולגה היו מספר רגעים גדולים למספר שחקנים כמו השוער אודי לוי שנתן מספר משחקים נהדרים אבל גם אם תשאלו את אנשי ואוהדי אולגה הם יודעים שהם תלויים מאוד בקשר חלוץ אסי גומה. גומה שנחשב לשחקן הכישרוני ביותר בסגל הקבוצה הביא העונה גם מנהיגות במספר רגעים מכריעים, אותם רגעים בסיום העונה שעזרו לקבוצה להישאר בליגה. גומה כבש גם שישה שערים העונה וביניהם מספר שערים חשובים ואין ספק כי בעונה הבאה אולגה חייבת להתחיל בהחתמתו לעונה נוספת בקבוצה.

דור בוסי
דור בדוסי

תגלית העונה: 

מנשה זלקה: זלקה היה כוכב במחלקת הנוער של הפועל חדרה אבל אז התגייס לשירות קרבי ושלוש שנים לא שיחק כדורגל. בתחילת העונה לאחר שסיים את שירותו בצה"ל ביקש זלקה לחזור ולהתאמן בקבוצה. עמר לא צפה כי השחקן יהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה אבל לאחר רבע שעה באימון הראשון ביקש מהנהלת הקבוצה להחתימו עד לסיום העונה ואכן זלקה הפתיע גם את המאמן ונתן עונה נהדרת.

ודים פודורננקו:  השחקן הצעיר של הקבוצה הפך העונה בגבעת אולגה לשחקן הרכב בטוח כאשר היתרון הגדול שלו הוא בכך שפודורננקו יכול לשחק בשלל תפקידים ביניהם בלם, מגן וקשר אחורי. בכל התפקידים בהם שיחק העונה, הוא נתן את כולו והיה בין השחקנים היציבים של הקבוצה העונה.

השחקן המאכזב של העונה
 הפועל חדרה נכשלה העונה כמעט בכל שחקן רכש שהגיע אליה באמצע העונה. לא מעט שחקנים הגיעו ועזבו את חדרה. בין השחקנים השוער ג'ניה דונייב שהגיע ועזב אחרי חודש, הבלם מור דהן, הקשרים סטפאן דרויאנוב, עומר אלמשלי, אדינו ימהרן, ברק קודיש והחלוץ מאהר ג'ברין ששוחררו לאחר הסיבוב הראשון. אין ספק שחדרה חייבת לעשות בדק בית רציני בנושא הרכש לקראת העונה הבאה. בחדרה יכולים מעט להתעודד בשני שחקנים שהגיע מגבעת אולגה: הבלם דור בדוסי והקשר אבירן תורג'מן שהיו טובים וגם בחלוץ סבי שאולוב שהגיע לקראת סוף העונה.

אסי גומה
אסי גומה

השוער מייק חן והחלוץ שגיא חייט: חן הגיע העונה לאחר שגדל במחלקת נוער של מכבי תל אביב ובאולגה קיוו שיהיה העוגן של הקבוצה בשער. אין ספק שאחת הסיבות לאי ההצלחה של הקבוצה בסיבוב הראשון היא חוסר היציבות של חן בשער. ליד מספר הצלות טובות חן ספג מספר שערים שטותיים ולא היה מן הנמנע כאשר באולגה החליטו לשחרר אותו ובמקומו להביא את השוער המנוסה אודי לוי שהיה אחראי בחזרה של אולגה לפני סיום העונה.

חייט היה הרכש הראשון שהביא בניה לקבוצה  וקיבל את השכר הגבוה לקבוצה. חייט אינו עמד בתקוות והיה אחראי למספר רב של החמצות גדולות במהלך העונה. חייט אומנם כבש שער חשוב במשחק מול עירוני טבריה בסיבוב השני אבל בכל זאת לא עמד במבחן וכמעט בוודאות לא יישאר בקבוצה בעונה הבאה.

משחק העונה:
הפועל חדרה מול עירוני טבריה:
בסיבוב השני (מחזור 16)- הפועל חדרה התחילה את הסיבוב השני בניצחון ביתי גדול על עירוני טבריה בתוצאה 0:3. אז עוד קיוו בחדרה כי הניצחון הגדול מול יריבה לפלייאוף העליון תקדם את הקבוצה לעבר חמשת המקומות הראשונים אבל לצערם של אוהדי חדרה הגיעה הנפילה והתוצאות ידועות.

גבעת אולגה מול עירוני טבריה:  בסיבוב השני (מחזור 26)- ארבעה מחזורים לפני סיום העונה ידעו באולגה כי כל תוצאה פרט לניצחון על טבריה ותעלה לליגה ב'. 84 דקות משעממות עם הגנה נהדרת ואז הגיע אולגה וכבשה שער מרגליו של שגיא חייט ושלושה נקודות השאירו סיכוי לקבוצה. בהנהלת אולגה מספרים כי הניצחון הזה היה התקווה הגדולה ביותר בסיכויי ההישארות.

מה צפוי בעונה הבאה? הכתבה המורחבת ביום שישי הקרוב  במדור הספורט של "חדשות חדרה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות