fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כנפיים של קרמבו הגיעו לחדרה

סניף של תנועת הנוער לצעירים עם צרכים מיוחדים נפתח בשכונת ברנדס, בשיתוף העירייה ועמותת על"ה. "להיות ילד בעל צרכים מיוחדים זה להיות גיבור כל יום מחדש" אמר ראש העירייה צביקה גנדלמן
ראש העיר גנדלמן ומנכלית התנועה חונכים את סניף חדרה. צילום באדיבות עירית חדרה

תנועת הנוער כנפיים של קרמבו חנכה את הסניף ה-30 בחדרה. הסניף ייפעל במועדון בשכונת ברנדס בחדרה. כנפיים של קרמבו הינה תנועת נוער לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, המשלבת אותם בפעילות חברתית-חינוכית עם בני נוער מהחינוך הרגיל. הסניף נפתח גם בזכות שיתוף הפעולה של ראש העירייה צביקה גנדלמן, אשר במעמד פתיחת הסניף, לא הסתיר את התרגשותו.

ראש העיר גנדלמן ומנכלית התנועה חונכים את סניף חדרה. צילום באדיבות עירית חדרה

"קשה שלא להתרגש היום", הסביר גנדלמן "להיות ילד בעל צרכים מיוחדים זה להיות גיבור כל יום מחדש. ישנם קשיים וישנה החברה שלא תמיד מקבלת את השונה בעין יפה, וישנן מגבלות פיזיות ולפעמים מנטליות.

"הם ילדים אבל נגזר עליהם להתבגר מהר במציאות שבה גם לילדים בלי צרכים מיוחדים לא תמיד קל.  כאן, במקום הזה, כל ילד הוא קודם כל ילד ובזכות האמונה, החיזוקים וההנאה הגדולה. הילדים האלה זוכים לדבר שמגיע להם יותר מכל: ילדות של צחוק, חיוכים וכיף".

פעילות הסניף תתקיים אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים, במודל של חונכות אישית במסגרת קבוצתית, כאשר לכל חניך מוצמדים שני חונכים המתווכים עבורו את הפעילויות, לומדים להכירו ומלווים אותו לאורך כל השנה. הפעילות מתקיימת בשיתוף אגפי החינוך ורווחה של עיריית חדרה, מחלקת הנוער והמחלקה לצרכים מיוחדים בעל"ה, ובתקצוב של משרד הרווחה באמצעות אגף הרווחה העירוני.

בחנוכת הסניף השתתפו גם ממלא מקום ראש העיר עורך דין טל אליהו, מנהלת אגף הרווחה זיוה הימברג, מנכ"ל על"ה אייל עפגין, מנהלת מחלקת הנוער בעל"ה יעל איטח-יעקבי, מנכ"לית כנפיים של קרמבו אופירה רותם ונציגי התנועה, חניכים ואחרים.

מדריכים מתנדבים בכנפיים של קרמבו (צילום: באדיבות עיריית חדרה)

מפורום ראשי תנועות הנוער נמסר כי, "תנועות הנוער בחדרה מברכות על הצטרפות ארגון הנוער כנפיים של קרמבו למרקם פעילות הנוער בעיר. כל פעילות שעושה את הנוער בחדרה לטוב יותר היא מבורכת". מנכ"ל כנפיים של קרמבו אופירה רותם: "בסניף משולבים ילדים מבית אקשטיין (מעון חוץ ביתי) שזו ההזדמנות היחידה שלהם להשתלב במסגרת חברתית עם ילדים מחוץ למעון בו הם מתגוררים".

לדבריה, התנועה מצליחה לחבר בין אוכלוסיות שונות של ילדים ונוער עם ובלי נכויות. ילדים עם צרכים מיוחדים סובלים מבדידות שבמקרים רבים קשה יותר מהנכות. הם אינם מתקבלים לתנועות הנוער האחרות מפאת נכותם הקשה, הם חסרים חיי חברה ובעיקר חסרים חברים.

כנפיים של קרמבו קולטת ילדים עם מוגבלויות שונות מגיל 7 עד 21, הפועלים יחדיו עם בני נוער מהחינוך הכללי בגילאי 13 עד 18, המשמשים חונכים עבורם, בעשרות סניפי התנועה ברחבי הארץ. לרבים מהחניכים המיוחדים זוהי הפעילות החברתית היחידה לה הם זוכים מחוץ למסגרת בית הספר וההזדמנות היחידה לקשרים חברתיים עם ילדים ובני נוער החיים ללא מגבלות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות