fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך תילחם עיריית חדרה בגללי כלבים

תכירו את הקקנוע. העירייה שכרה מתקן שאיבה שיסייע בניקוי צואת כלבים. בד בבד מקדם סגן ראש העיר עו"ד צפריר ביטון את בחינת האפשרות להקמת מתחמים ייעודיים בתוך גני המשחקים לטובת ההולכים על ארבע.
צפריר ביטון וגיל שלמה בוחנים את המתקן החדש
צפריר ביטון וגיל שלמה בוחנים את המתקן החדש (צילום עיריית חדרה)

במסגרת השמירה על הניקיון ועל איכות הסביבה בעיר פועלת עיריית חדרה להגביר את האכיפה על בעלי כלבים המניחים לכלביהם לעשות צרכים ברחבי העיר, ובד בבד למצוא פתרונות לזיהום הנגרם מהכלבים. במסגרת זו שכרה העירייה מתקן קקנוע לאיסוף צואת כלבים, וזאת בניסיון להתגבר על התופעה של בעלי כלבים שאינם אוספים את מה שמותירים כלביהם ברשות הרבים.

שכירת מתקן השאיבה התבצעה במסגרת יישום המדיניות של ראש העיר צביקה גנדלמן לשיפור רמת השירות שמעניקה העירייה לתושבי העיר. השבוע נכנס הקקנוע לעבודה במסגרת אגף התפעול של העירייה, האמון על ניקיון ושיפור חזות העיר, שבראשו עומד מנהל האגף גיל שלמה.

צפריר ביטון וגיל שלמה בוחנים את המתקן החדש
צפריר ביטון וגיל שלמה בוחנים את המתקן החדש (צילום עיריית חדרה)

סגן ראש העירייה עו"ד צפריר ביטון, מחזיק תיק התפעול ושיפור חזות פני העיר, היה בין יוזמי הכנסת המכשיר לפעילות בעיר, והשבוע עמד מקרוב אחר ביצועי הרכש החדש. מדובר במתקן שאיבה עוצמתי המותקן על קטנוע שמסייר בפארקים, במגרשי משחקים וברחובות, ושואב את צואת הכלבים.

צפריר ביטון: "מרגע כניסתי לתפקיד אני למד כל הזמן כיצד ניתן לשפר את חזות העיר. ראיתי שבערים כמו תל אביב, רמת גן ופתח תקווה, הקקנוע עובד נפלא. כמו כן התייעצתי עם עמיתים שלי בערים הללו וללא ספק זה פתרון מצוין לניקוי המדרכות מצואת כלבים".

במקביל להפעלת המתקן מתבצעת ברחבי העיר פעילות אכיפה נגד בעלי כלבים אשר אינם מקפידים לאסוף את הצרכים, כולל מתן דוחות גבוהים כקבוע בחוק. בעל כלב שלא יפעל בהתאם להוראות חוק העזר לחדרה ולא ידאג לאיסוף צואת כלבו, יינקטו נגדו הליכים משפטיים לרבות קנסות.

עו"ד ביטון מסביר כי, "הפעילות מתבצעת הן בצד האכפתי והן בצד המעשי, כדי להביא לצמצום הבעיה. עם זאת, בעלי הכלבים חייבים להתחשב באחרים ולאפשר לתושבים להתהלך ברחובות ובגנים מבלי להסתכן בדריכה על צואה ולכלוך".

ועוד בענייני כלבים. עו"ד צפריר ביטון, המחזיק בתיק התפעול, הנחה את אגף התפעול לבדוק אפשרות לתחום מרחב לכלבים בתוך גני המשחקים הקיימים. עו"ד ביטון: "משפחה תוכל לצאת לגן משחקים, כאשר הילדים משתעשעים במתקני המשחקים ואילו לכלבים יהיה מתחם ייעודי בסמוך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות