fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ישנן משפחות אשר המקרר בביתם ריק ומיותם"

מחזיק תיק הרווחה בעיריית חדרה, בועז ביטון יחד עם חבר המועצה ניסים אביטן יוזמים פיילוט ראשון לאיסוף סלי מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. ביטון: "הלב שלי נקרע, לא עומדים תחת עומס הנטל"
חבילות מזון לנזקקים. לתת מהלב
חבילות מזון לנזקקים. לתת מהלב

חבר הנהלת העיר חדרה ומחזיק תיק הרווחה בועז ביטון יחד עם חבר מועצת העיר ניסים אביטן מרכזים את פרויקט "לתת מהלב", ארגון חסד למען משפחות נזקקות ומשפחות רווחה בחדרה.

חבילות מזון לנזקקים. לתת מהלב
חבילות מזון לנזקקים. לתת מהלב (צילום: עיריית חדרה)

מטרת הארגון לסייע למשפחות המטופלות של מחלקת הרווחה ולמשפחות ברוכות ילדים באמצעות מתן סלי מזון הכוללים מצרכי יסוד בסיסיים, פירות וירקות, בשר עוגות, גבינות, מעדנים ועוד.

לדברי ביטון, ממשלת ישראל חייבת לקחת על עצמה את האחריות להזנת הנזקקים, ולהקים גוף ממלכתי שיפעל ויתאם בין כל הארגונים הקיימים בשטח העוסקים בסיעוד ובסיוע לנזקקים. לדבריו, במסגרת תפקידו כמחזיק תיק הרווחה בעיריית חדרה מגיעים אליו מידי שבוע עשרות רבות של משפחות בבקשה לספק להם סלי מזון ומצרכי יסוד. נתונים רשמיים של הביטוח לאומי מלמדים על למעלה ממיליון איש בישראל החיים מתחת קו העוני, מתוכם למעלה מ-600 אלף ילדים הרעבים לפת לחם. זה שהממשלה אינה לוקחת אחריות, זה לא אומר שלנו, האזרחים או הפוליטיקאים המקומיים, אין אחריות כלפי עצמנו. עלינו מוטלת החובה לקבוע סדר יום ציבורי. אם נראה שאנחנו לוקחים אחריות, ונראה שאכפת לנו, גם הממשלה יבינו את הרמז ואולי ישתנה משהו גם במדיניות".

עוד הוסיף ביטון: "ישנן משפחות אשר המקרר בביתם ריק ומיותם. הלב שלי נקרע כשאין באפשרותי לספק את כל צורכיהם. גם אירגוני החסד הקיימים בחדרה לא יכולים לספק את רצונם של מאות ואלפי משפחות. זו הסיבה שלקחתי על עצמי לרכז את 'לתת מהלב'".

חבר מועצת העיר ניסים אביטן:"החוסן החברתי שלנו בא לידי ביטוי בעזרה ההדדית ובשיתוף פעולה מצד התושבים, ומסייע להתמודד מול השסעים והפערים החברתיים הקיימים בקהילה. זה תפקידו ולכך נבחרנו. הפעילות שלנו היא מתוך אמונה שהרמת הדימוי האישי של התושבים הנמצאים במשבר סוציו -אקונומי, על ידי פעולות רווחה וחינוך, היא הדרך הנכונה לגרום לשינוי משמעותי חברתי".

כפיילוט ראשוני יצאו חברי המועצה ביטון ואביטן בפרויקט "קמחא דפסחא" לקראת חג הפסח הקרוב, במסגרתו יחלקו למעלה מ-500 סלי מזון למשפחות נזקקות וברוכות ילדים. בקשות ניתן להגיש בלשכתו של ביטון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות