fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדר כושר כבר לא מעניין, הכירו את STREET WORKOUT

צעירים מתאמנים בחדרה (צילום: עצמי)

כדורגל, כדורסל או כדורעף ממשיכים לשמש כענפי הספורט העיקריים בישראל בכלל ובחדרה בפרט. אבל מדי פעם אנחנו זוכים לענפים חדשים שנכנסים לרחוב הספורטיבי שלנו. אחד מהם הוא STREET WORKOUT.

הענף הזה הוא פעילות גופנית המבוצעת בעיקר בפארקים או במתקנים ציבוריים. מקורו של הספורט הוא ביוון, אבל משם התגלגל למקומות אחרים כמו אירופה, ארה"ב ולמעשה לכל העולם. ה"סטריט וורקאוט" הוא שילוב של אתלטיקה והתעמלות, כאשר העבודה נעשית בעזרת הרמת משקל הגוף.

יש המון תרגילים: יש את החלק הסטטי ויש את החלק הדינאמי. דוגמאות לחלק הסטטי: עמידת ידיים, מתח, מתח עם גוף בצורת 90 מעלות, דגל אנושי. החלק הדינאמי לוקח אותנו יותר לתחום הסלטות.

צעירים מתאמנים בחדרה (צילום: עצמי)
צעירים מתאמנים בחדרה (צילום: עצמי)

בישראל תחום ה"סטריט וורקאוט" לא כל כך נפוץ. היתרונות של הענף הן שהתחום מאוד כיפי וחוץ מזה שהוא גם מפתח את הגוף ברמה ממש טובה ומחבר בין המתאמנים.

הייחודיות בספורט היא שהספורטאים מדברים בגובה העיניים ומכבדים אחד את השני, עוזרים אחד לשני ויש פה באמת חיבור אמיתי בין הצעירים.

מי שאחראי על הכנסתו של הענף לעיר חדרה הוא רמי דה שוקר: "אני ספורטאי שעוסק באימוני רחוב, בעיקר בפארקים בסגנון חופשי. אני מנסה למשוך יותר ויותר צעירים לתחום, לגבש בין כולם על מנת שיהיה להם במה לעסוק ויש כבר הרבה צעירים שנכנסו לתחום הזה ופשוט אוהבים את זה. הבעיה היא שיש חוסר במתקנים בפארקים. היוזמה שלי היא לאחד את כולם ובעיקר צעירים שאין להם מה לעשות בשעות הפנאי".

בשלב הראשוני מתקיימים האימונים בימי שני בגן יהושע בחדרה בשעה 18:00.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות