fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: תוקם קרן להחלפת התשתיות בדיור הציבורי

הקרן תהיה משותפת לעירייה ולתאגיד המים. מדובר בסיוע לשיקום צנרת מים וביוב בשטחי רכוש משותף בבנייני הדיור הציבורי, הסובלים מתקלות ודליפות שעלולות להוביל למפגעים ומטרדים סביבתיים ותברואתיים
לרווחת התושבים. גנדלמן ופרץ חותמים על הקמת הקרן
לרווחת התושבים. גנדלמן ופרץ חותמים על הקמת הקרן (צילום: עיריית חדרה)

 נחתם הסכם בין עיריית חדרה לבין תאגיד המים והביוב "מי חדרה", להקמת קרן להחלפת תשתיות מים וביוב בתחום רשת המים הפרטית בשטחי רכוש משותף בבנייני הדיור הציבורי בתחומי העיר חדרה. על ההסכם חתמו ראש העיר ומ"מ מנכ"ל תאגיד "מי חדרה" שי פרץ.

גנדלמן בירך על היוזמה להקמת הקרן ואמר כי תכליתה ליצור שותפות שתאפשר הענקת שירות טוב יותר לתושבים. גנדלמן: "הקרן המשותפת הוקמה על מנת לדאוג לאוכלוסייה החלשה ומצד שני לדאוג למשק המים. עם כניסתי לתפקיד הצבתי שלושה יעדים לפיתוח וקידום: מערב העיר, קידום החינוך, ותרבות השירות. הקמת הקרן המשותפת היא חלק מקידום היעד השלישי שעיקרו השאיפה למתן שירות מיטבי לתושבי העיר".

בטקס השתתפו גם מ"מ ראש העיר המכהן כיו"ר דירקטוריון "מי חדרה" עו"ד טל אליהו, סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, מהנדס העיר אבישי קימלדורף, גזבר העירייה בועז חריף, מהנדס ראשי בתאגיד אנריקה קלייזר, מנהל הכספים בתאגיד ניר גרטנר, מנהל תפעול בתאגיד חיים יולטוס, וצוותים מקצועיים מהתאגיד ומהעירייה.

לרווחת התושבים. גנדלמן ופרץ חותמים על הקמת הקרן
לרווחת התושבים. גנדלמן ופרץ חותמים על הקמת הקרן (צילום: עיריית חדרה)

פרץ ועו"ד אליהו הסבירו כי היוזמה להקמת הקרן נולדה לנוכח המצוקה הקשה שנוצרה בחדרה, במיוחד בשכונות של הדיור הציבורי. באזורים אלה קיימת על-פי רוב הזנחה קשה של תשתיות מים וביוב המצויות בחצרות הבניינים, שהינם שטחים פרטיים לכל דבר.

מדובר בסיוע לשיקום ושדרוג צנרת מים וביוב אשר קיימת בה תקלות ודליפות שעלולות להוביל למפגעים ומטרדים סביבתיים ותברואתיים.

בגלל התשתית המיושנת אירעו פיצוצי צנרת ותקלות אחרות, אשר לאוכלוסייה המתגוררת בדיור הציבורי אין אמצעים לשלם עבור תיקונים. מצד שני, תאגיד המים היה מנוע מבחינה חוקית להיכנס לשטחים פרטיים על מנת לבצע את העבודה. במקרה כזה במצב כזה נוצר בזבוז מים שבעקבותיו תפחו חשבונות המים של הדיירים, בחלקם אוכלוסיית מצוקה שלא יכלו לעמוד בתשלומים אלה והחלו לצבור חובות. כמו כן, פיצוצי הצנרת וזרימת המים יצרו מפגעים בריאותיים וכן מוקדי דגירה ליתושים. החוק מתיר לתאגיד להיכנס לשטח פרטי רק במקרים של איום תברואתי, אך גם כאשר התאגיד היה מבצע תיקון היה עליו לחייב אחר כך את הדיירים שלא היו מסוגלים לעמוד בתשלום.

למצב זה הייתה השלכה על כלל התשתיות העירוניות. בשנים האחרונות מבצעים העירייה ותאגיד המים עבודות נרחבות ברחבי העיר לשיקום ושדרוג תשתיות עיליות ותת-קרקעיות, בעלויות של מיליוני שקלים. אך למרות ההשקעה האדירה בשיקום התשתיות בעיר, כאשר בקצה הקו ישנו שטח פרטי תשתית מיושנת שלא ניתן לתקנה, ימשיכו בו התקלות ובזבוז המים.

הקרן החדשה תאפשר כניסה לשטחים פרטיים, על-פי קריטריונים של רווחה וסדר עדיפויות עירוני, ולבצע עבודה יסודית לשיקום תשתית המים והביוב בשטחי הדיור הציבורי מבלי לאלץ את התושבים להתמודד עם חיובים שאינם יכולים לעמוד בהם.

"כך נסייע גם לאוכלוסיות מצוקה, גם למשק המים וגם לשדרג את התשתיות בשטחים פרטיים שהיינו מנועים להיכנס אליהם עד כה", סיכם גנדלמן.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות