fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: תבוטל הגבלת זמן החנייה במע"ר

הוועדה לבדיקת הסדרי החנייה סיימה את בדיקתה והגישה המלצותיה לראש העיר, אשר הבטיח להעלותן בהקדם לאישור הנהלת העיר

הוועדה לבדיקת הסדרי החנייה סיימה את בדיקתה והגישה המלצותיה לראש העיר, אשר הבטיח להעלותן בהקדם לאישור הנהלת העיר

המשנה לראש העיר חדרה,  בועז ביטון, הגיש לראש העיר צביקה גנדלמן את דוח ממצאי הוועדה לבדיקת הסדרי החנייה בחדרה, שהקים ראש העיר לפני כשלושה חודשים. לצד הממצאים כולל הדוח גם את המלצות הוועדה.

כזכור, בעקבות המעבר לחנייה חינם לתושבי חדרה בעלי תו תושב, הנחה ראש העיר לבדוק את הסדרי החנייה החדשים ואת הסתגלות התושבים להסדרים אלה, ובעיקר ההסתגלות לחנייה למשך 3 שעות באזור המע"ר (מרכז עסקים ראשי). ראש העיר הסמיך את המשנה לראש העיר בועז ביטון לעמוד בראש ועדת בדיקה שתבחן את הנושא ולהוביל את דיוניה.

גנדלמן וביטון (צילום: שלומי גבאי)
גנדלמן וביטון (צילום: שלומי גבאי)

במסגרת דיוני הוועדה הוצגו לחבריה נתונים מקצועיים ונדונו היבטים שונים בנושא חנייה בעיר ובשכונותיה. בין היתר דנה הוועדה בסוגיות כמו החנייה במע"ר (מרכז עסקים ראשי), אכיפת חנייה בשכונות, אפשרות לחנייה חלקית על המדרכות, חניות נכים, שעות פריקת סחורה, חנייה במפרצי אוטובוסים ונושאים נוספים.

מאז החלת חנייה חינם לתושבים מחזיק תו תושב, התאפשרה חנייה ללא תשלום ברוב חלקי העיר מלבד אזור מע"ר בו הוגבלה החנייה חינם ל-3 שעות בלבד, וזאת בשל החשש שחניות באזור העסקים הראשי ייתפסו לשעות ארוכות ולא תתקיים תחלופת רכבים.

בדוח הוועדה נטען כי קיים חוסר ודאות בקרב התושבים בנוגע למיקום רחובות המע"ר, ובנוסף נטען כי הדרישה להפעיל אמצעי תשלום למדידת זמן באזור המע"ר אינה ברורה לתושבים ובעיקר יוצרת בעיתיות בקרב תושבים ותיקים.

אי לכך ממליצה הוועדה לאפשר חנייה חינם ללא הגבלת זמן לתושבי חדרה גם באזור המע"ר, אך להשאיר את הגבלת הזמן בחניונים (קוטלר, גורדון ולרמן) ובלבד שבכניסה לחניון יובהר בשילוט ברור ומאיר עיניים כי החנייה ללא תשלום מוגבלת ל-3 שעות בלבד.

הוועדה בחנה את נושא מצוקת החנייה בעיר, ובירכה את יוזמת הנהלת העיר לסלול חניונים המספקים פתרון מיטבי ומענה. החניונים שנסללו לאחרונה (חניון קוטלר, חניון העירייה וחניון אקו פארק) הצטרפו לחניונים הקיימים בעיר (גורדון ולרמן), ובכך התווספו מאות רבות של חניות. הוועדה רואה מהלך זה של סלילת חניונים כפתרון הטוב ביותר להילחם במצוקת החנייה וממליצה לאתר שטחים נוספים לצורך סלילת חניונים במרכז העיר ובמרכזי השכונות. בנוסף ממליצה הוועדה לעודד הקמת חניונים פרטיים במרכז העיר ובאזורים עם מצוקת חנייה.

עוד בחנה הוועדה את סוגיית חניות הנכים בעיר.

על-פי נהלים וקריטריונים של ועדת נכים, יש בחדרה 95 חניות נכים פרטיות ממוספרות, ו-57 אתרי חניות נכים כלליות ברחבי העיר ושכונותיה.

הועדה התרשמה כי המדיניות כיום לסימון חניות הנכים הכלליות ברחבי העיר והשכונות היא נכונה ואינה דורשת התערבות, שכן היא פועלת על פי תקנים בהם מחויבת העירייה ופועלת לפיהם. הוועדה ממליצה לערוך בדיקה יסודית ולהסיר תמרורים אשר מוצבים בעיר מבלי שקיים עבורם אישור ועדה כדין.

בנושא מדיניות האכיפה בשכונות המליצה הוועדה להגדיל את שטחי החנייה המותרים בשכונות, וזאת באמצעות איתור אזורים המסומנים בצבעי אדום לבן והפיכתם לאזורי אפור או כחול לבן (ככל שהדבר מתאפשר מבחינה חוקית ובטיחותית), וזאת לאחר בחינה ואישור ועדת תיאום תנועה.

עוד מהמלצות הוועדה: במקומות בעייתיים אשר קיימת בהם מצוקת חנייה תבחן ועדת תיאום תנועה אפשרות להציב תמרור המאפשר חנייה עם שני גלגלים על המדרכה; הגבלת שעות איסור החנייה במפרצי אוטובוסים לתלמידים, במרכז העיר ובשכונות, לשעות הסעת התלמידים (תחילה וסיום יום הלימודים), כאשר ביתר שעות היום תותר בהם החנייה; לבחון באמצעות ועדת תיאום תנועה אפשרות להגדיל את אזורי הפריקה והטעינה בעיר (כיום קיימות בעיר 28 נקודות פריקה וטעינה), וכן לבחון את הרחבת טווח השעות בשעה נוספת, מהשעה 06:00 עד השעה 11:00 בבוקר.

הוועדה לבדיקת הסדרי החנייה בחדרה כללה נבחרי צבור וצוות מקצועי, וכן נציגי בעלי עסקים ונציגי ציבור שהשמיעו את טענותיהם וחוו דעתם על הפתרונות המוצעים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות