fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: שדרוג הדרך לרכבת יוצא לדרך

לאחר שנמצאה הדרך החוקית המאפשרת לבצע עבודות להכשרת הדרך המובילה לתחנת הרכבת, מתחילה העירייה בביצוע העבודות

 לאחר שנמצאה הדרך החוקית המאפשרת לבצע עבודות להכשרת הדרך המובילה לתחנת הרכבת, מתחילה העירייה בביצוע העבודות

בימים הקרובים יחלו העבודות לשדרוג הדרך המחברת את רחוב יהודי פקיעין (לשעבר ארבע אגודות) לתחנת הרכבת, בעלות כוללת של 1.3 מיליון שקלים. לאחר שנמצאה הדרך החוקית המאפשרת לבצע את העבודות להכשרת הדרך, מתחילה העירייה בביצוע העבודות באמצעות החברה הכלכלית חדרה.

במהלך השנים פנו לעירייה תושבים רבים שהשתמשו בדרך הלא סלולה במטרה לקצר את הדרך לרכבת או כדי לעקוף את הפקקים בכביש 4 בשעות הלחץ, וביקשו להסדירה כדי שיוכלו לנסוע בה בבטחה.

מדובר בדרך עפר לא סלולה ורבת מהמורות מרחוב יהודי פקיעין בצומת שערי חדרה עד לתחנת רכבת מערב, אשר מבחינה חוקית הייתה העירייה מנועה כל השנים להשקיע בפיתוחה.

דרך העפר הינה למעשה שביל מנדטורי (מופיע בתוכנית המנדטורית) אל יער חדרה. ברבות השנים נפרץ השביל באופן פיראטי והפך לדרך המובילה בלב היער עד לאזור הרכבת. מאחר שחלק ניכר מהדרך נפרץ שלא כחוק, היא הוגדרה כדרך שאינה סטטוטורית ולכן מבחינה חוקית אין לרשויות, המקומיות והממשלתיות, אפשרות לפתח אותה. זאת משום שמשרדי הממשלה אינם מתקצבים דרכים או תוכניות שאינן סטטוטוריות (מוסדרות בחוק), ולכן אין הרשויות המקומיות מקבלות הרשאות תקציביות לפיתוחן.

תחילת העבודות. יהודי פקיעין
תחילת העבודות. יהודי פקיעין

עם זאת, ביצעה העירייה ריבוד פעמיים בשנה בחומר מקורצף מרחוב יהודי פקיעין ועד למתחם הרכבת, ובמקביל פעלה ועדיין פועלת לקידום תוכנית להסדרתה החוקית של הדרך על מנת שיהיה ניתן לפתחה לרווחת הציבור.

לאחרונה הושגה פריצת דרך, כאשר בדיונים עם נציגי המחוז הוסכם כי על-פי התוכנית המנדטורית ועל-פי זכויות הדרך המנדטוריות ניתן לבצע את שדרוג המעבר.

עדיין אין מדובר בסלילת כביש אלא בסלילה ריבודית שהינה מתקדמת ועמידה מריבוד פשוט, ותשדרג את הדרך לרמה משופרת שניתן לנסוע בה בנוחות וללא מהמורות.

לדברי ראש העיר צביקה גנדלמן, "תחנת הרכבת בחדרה משמשת אלפי תושבים, ולמרות זאת  מוביל אליה רק כביש סלול אחד. נוצר מצב בלתי נסבל, שבגללו ניסו תושבים רבים לקצר את הדרך ונסעו בשביל לא מוסדר ומשובש מאוד. פעלנו רבות כדי להביא לשיפור במצב, ואני שמח שכעת נוכל לשדרג את הדרך לנוחותם ורווחתם של תושבים רבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות