fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: פתרון יצירתי שהציל ממוות

בן 19 שנפל מצוק בגובה 20 מטר לפני כחודש והגיע לבית החולים עם פגיעות רב מערכתיות ועם פציעת לב קשה, זכה בחייו מחדש בשל תושייתו של צוות יחידת הטראומה של המרכז הרפואי הלל יפה בניהולו של ד"ר בוריס קסל
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

לפני כחודש ימים הגיע למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה מאסרי היית'ם, בן 19 מהיישוב כפר קרע, לאחר שנפל מצוק בגובה כ- 20 מטרים בחוף מכמורת.

"הוא הגיע מרוסק לחלוטין", מסביר ד"ר בוריס קסל, מנהל יחידת הטראומה שהוזעק לבית החולים במקביל להודעה על הגעתו הקרובה של מאסרי. "הוא סבל מדימום מוחי, שברים בעמוד השדרה, שברים בצלעות ובאגן ושברים קשים בגפיים התחתונות, דימומים בחזה ובבטן, קרעים במעיים ובטחול ובעיקר – מה שאובחן בשלב מוקדם מאוד – דימום באזור הלב".

מאסרי הועבר במהירות לחדר ניתוח, שם נמצא כי מקור הדימום בלב הינו קריטי משום שמקורו בקרע מורחב בפרוזדור הלב השמאלי. חשוב להדגיש כי מדובר בפציעת טראומה שכמוה מתוארים מקרים בודדים בלבד בעולם בספרות המקצועית הרפואית – דהיינו, כתוצאה מכלל חבלות החזה הקהות המדווחות, הסיכוי לפגיעה בלב הוא פחות מחצי אחוז, כאשר מכלל החבלות בלב, השכיחות של הפגיעה שהייתה להיית'ם מאסרי הינה 2 אחוז. כמו כן, שכיחות התמותה בפגיעות כגון זו של היית'ם היא למעלה מ-80 אחוז.

בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

"על מנת לעצור את הדימום, שהיה ממוקם בחלקו האחורי של הלב, הפעולה הנדרשת הייתה להזיז את הלב ממקומו הטבעי, כדי להגיע לקרע", מספר ד"ר קסל. "כל הניסיונות להזיז את הלב לצורך הגעה לאזור הפגוע לא צלחו מכיוון שהדבר גרם לירידות חדות בלחץ הדם והפרעות קצב קיצוניות, והדימום המשיך בלי הפסקה", הוא מתאר. הפתרון היצירתי בו נקט ד"ר קסל היה שימוש במכשיר המיועד ליצירת חיבור בעת ניתוח מעיים – פתרון מאולתר שהוכח כפתרון שהציל את חייו של היית'ם.

היכולת להפסיק את הדימום, אפשרה גם ביצוע פעולות ניתוחיות אחרות נוספות שנדרשו להצלת חייו. היית'ם שכב ביחידה לטיפול נמרץ כללי, ועבר בסך הכו עבר 4 ניתוחים, שהיו חיוניים לייצוב מצבו, חלקם כירורגיים וחלקם אורתופדים. לפני כשבוע עלו כל המאמצים הכבירים האלו בתמורה הטובה ביותר שיכלו הוריו ורופאיו לקוות לה – הוא פקח את עיניו, חזר להכרה מלאה, והועבר להמשך טיפול במחלקה הכירורגית ועתה מתחיל בפעולות שיקום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות