fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: סכום שיא של 2.5 מיליון שקלים בשיפוצי גני ילדים

ראש העיר להגדיל גם את תקציב שיפוצי הקיץ בגני ילדים ל-1.5 מיליון שקלים, בנוסף למיליון השקלים שהקציב לביצוע שיפוצי עומק ב-10 גנים
עובד עירייה משפץ את אחד מהגנים (צילום: עיריית חדרה)
עובד עירייה משפץ את אחד מהגנים (צילום: עיריית חדרה)

 ראש העיר להגדיל גם את תקציב שיפוצי הקיץ בגני ילדים ל-1.5 מיליון שקלים, בנוסף למיליון השקלים שהקציב לביצוע שיפוצי עומק ב-10 גנים

סכום שיא של 2.5 מיליון שקלים הושקעו השנה בשדרוג ובשיפוצים בגני ילדים ברחבי העיר חדרה. יותר ממיליון שקלים הוקצו במסגרת תוכנית החומש לשדרוג עומק בגני ילדים שיזם ראש העיר צביקה גנדלמן, במטרה לשקם את הגנים הקיימים במקביל להקמתם של גנים חדשים. מדובר במיליון שקלים מדי שנה, כאשר על-פי התכנון בכל שנת לימודים יבוצע שיפות עומק ב-10 גנים, וזאת כדי להגיע למצב שבתום תקופת החומש יהיו יישור קו של כל הגנים בעיר, החדשים והמחודשים.

הגנים שכבר שודרגו במסגרת שיפוצי העומק היו גן "אמנון ותמר" ממלכתי דתי טרום חובה  וגן "יערה" לחינוך מיוחד, "אמי רימון" ו"גפן" ליד בית ספר "הגורן", "צבר" ו"השיטה" בנווה חיים, וארבעה גנים בשכונת גבעת אולגה: "הראל", "צופית", "נועם" ו"גלעד". בנוסף בוצע גן "הדר", גן חינוך מיוחד בבית אליעזר, ובוצעו תוספות גם ב"כליל החורש".

שיפוץ עומק התבצע בהתאם למצבו ולצרכיו של כל גן, ובסך הכל בוצעו מחסנים חדשים, גדרות תקניות ותוחמות. כמו כן, כל קווי החשמל הוטמנו מתחת לאדמה; גיזום עצים ששורשיהם הרימו את השבילים; החלפת השבילים באבנים משתלבות, הכשרת שטח שבו יוכלו הילדים לשחק עם בימבות; החלפת מתקני החצר לחדשים; פירוק ארגזי החול מהבטון והתקנת ארגזי חול חדישים עם מסגרת עץ; החלפת סככות מפח בפגודות חדשות ומודרניות; דשא סינתטי; התקנת אינטרקומים חדשים. בוצעו תיקוני טיח, הורדת השטיחים הישנים וריצוף הגן בקרמיקה מונעת החלקה, התקנת תקרה דקורטיבית, וצביעה פנימית וחיצונית, החלפת הכלים הסניטריים, הדלתות וציפויי הקרמיקה בחדרי השירותים, ועוד.

עובד עירייה משפץ את אחד מהגנים (צילום: עיריית חדרה)
עובד עירייה משפץ את אחד מהגנים (צילום: עיריית חדרה)

בנוסף למיליון השקלים המיועדים לשיפוצי העומק לשנה זו, הורה ראש העיר להגדיל גם את תקציב שיפוצי הקיץ בגני הילדים ל-1.5 מיליון שקלים, על מנת שיבוצעו שיפוצים שוטפים בהתאם לצורכי כל גן ובתיאום עם הגננות.

את השיפוצים בגני הילדים מבצע אגף אירועים ואחזקת גני ילדים בניהולו של מנהל האגף אהוד ואנה. הגננות מגישות בקשות לשיפוצים ותוספות, ואגף האירועים בשיתוף הממונה על החינוך הקדם יסודי באגף החינוך, גילה גואטה, מתאמים עמן את סדרי העדיפויות, כאשר את נושא הבטיחות מציבים מעל הכל. במהלך חופשת הקיץ משלימים את השיפוצים, השדרוג, תחזוקה ובטיחות הגנים, בהתאם לבקשות שהגיעו לאורך השנה וכן בקשות חדשות וצרכים שהתעוררו לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.

בהתאם לצורך של הגנים מוחלפים מזגנים ויותקנו מזגנים חדשים, תתבצע צביעה, יוכשרו שבילים, יותקן דשא סינתטי, החלפת מטבחים, החלפת חלונות ודלתות, התקנת דלתות מודולריות בשירותים, פגודות חדשות, מתקני משחקים חדשים בחצרות, החלפת ארגזי חול מבטון והתקנת ארגזים מעץ אסתטי, החלפת חול בארגזי חול וכיסוי ארגזי חול בכל הגנים, וכן נוספים ותחזוקה שוטפת בהתאם לצורך ובתיאום עם הגננות.

בנוסף לכל זאת נוצלו ימי חופשת הקיץ לזיפות הגגות לקראת החורף, וכן לפעולות הדברה בתוך הגנים ובחצרות למניעת חרקים ומזיקים אחרים.

בהנחיית ראש העיר מושם דגש על בטיחות, ובין היתר יותקנו לחצני מצוקה בכל הגנים ותושלם התקנת אינטרקום כחלק משדרוגי הבטיחות האחרים ובנוסף לשאר השיפוצים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות