fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: נחתם היתר להקמת שכונה חדשה

עיריית חדרה וחברת 'אפריקה ישראל' חתמו על הסכם להקמת 5 בנייני מגורים שיכללו 208 יחידות ייבנו בשכונת בית אליעזר. בסמוך מתוכנן פרויקט נוסף של 200 יחידות דיור
הדמית השכונה החדשה בבית אליעזר, חדרה (באדיבות עיריית חדרה)
הדמית השכונה החדשה בבית אליעזר, חדרה (באדיבות עיריית חדרה)

על פי ההסכם שחתמו החברה והעירייה, ההיתר שקיבלה 'אפריקה ישראל' מיועד לבניית 5 בנייני מגורים שיכללו 208 יחידות דיור, בהתאם לתב"ע חד/605ג.

החברה תקים בשלב הראשון 3 בניינים בני 9 קומות, שמוצעות בהם דירות מרווחות בתמהיל מגוון: דירות 4 חדרים בשטח של כ-104 מ"ר ומרפסת בשטח של כ-14 מ"ר; דירות 5 חדרים בשטח של כ-123 מ"ר ומרפסת בשטח של כ-13 מ"ר; ומיני פנטהאוזים בני 5 חדרים בשטח של כ-133 מ"ר ומרפסת בשטח של כ-25 מ"ר. בחברה עדכנו כי טווח מחירי ההשקה הינו בין 1.18 מיליון שקלים ל-1.38 מיליון שקלים.

הדמית השכונה החדשה בבית אליעזר, חדרה (באדיבות עיריית חדרה)
הדמית השכונה החדשה בבית אליעזר, חדרה (באדיבות עיריית חדרה)

החתימה על ההיתר התבצעה בלשכתו של ראש העיר צביקה גנדלמן בהשתתפות מנכ"ל 'אפריקה ישראל' אורן הוד, מהנדס החברה מיכה קליין, מנהלת הפרויקטים נירית רוזנשטיין ואישים רלבנטים נוספים.

העירייה תפתח את התשתיות ההיקפיות ברחובות יפה נוף והגת בהתאם לקצב השיווק ובניית יחידות הדיור. לוח הזמנים לתכנון התשתיות שבאחריות הרשות הינו כששה חודשים, ומשך הביצוע 18 חודשים.

חותמים על ההסכם. גנדלמן והוד (צילום: עיריית חדרה)
חותמים על ההסכם. גנדלמן והוד (צילום: עיריית חדרה)

עיריית חדרה פתחה תב"ר ייעודי בהיקף של כ-17 מיליון שקלים לטובת תכנון וביצוע התשתיות ההיקפיות, ניקוז, ביוב, מים, כבישים, פיתוח נופי, חניות וכדומה.

גנדלמן עדכן את נציגי החברה כי בקרוב צפוי להיפתח החיבור לכביש 9, וכן החיבור של כביש 9 לכביש 6. כך ששכונות מזרח העיר יוכלו להגיע לכביש 6 תוך דקות. בנוסף, לקראת סוף 2015 ייפתח גם ציר ארבע אגודות (דרך יוליאנה) אשר יאפשר לתושבי שכונות מזרח העיר לצאת לכביש 65 מבלי להיאלץ לעבור במרכז העיר. כבישים אלה יהפכו את הנגישות למזרח העיר ליתרון משמעותי ביותר עבור רוכשי הדירות, כולל בשכונה שעומדת להקים "אפריקה ישראל".

לדברי מנכ"ל החברה אורן הוד, "מדובר בשכונה שערכה עולה ככל שעובר הזמן, ולא מן הנמנע שהחברה תביע עניין בשטחים נוספים מסביבה. בנוסף בודקת החברה אפשרות להקים שני פרויקטים נוספים בחדרה, האחד במרכז העיר והשני באזור החוף בגבעת אולגה".

לדברי מהנדס העיר  נועם גרייף, "הפרויקט הוא סנונית ראשונה בהפרחת רוח חיים בשכונת הספורטן. בסמיכות לשכונה של 'אפריקה ישראל' מתוכנן פרויקט של רשות מקרקעי ישראל הכולל עוד כ-200 יחידות דיור, אשר בשלב חתימת חוזה מול העירייה ותאגיד המים. אין ספק שתנופת הבנייה תתרום להמשך הפיתוח של המתחם העירוני שם,  והעצמה של כל התשתיות בשכונה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות