fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: נגמר עידן הקצאת נכסי עירייה ללא אישור

הנהלת העיר פועלת נגד תופעת ההקצאות של נכסי עירייה לא לפי הנהלים. מנכ"ל העירייה: כמו שהשבנו את החוק והסדר לרחובות העיר, כך נשיב את טוהר המידות והמינהל התקין למערכת העירונית
עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

שמים קץ הנהלת העיר אישרה נוהל הקצאות מעודכן שנועד לשים קץ ולתופעת ההקצאה של נכסי העירייה בניגוד לנהלים. בנוסף הוקמה ועדת הקצאות חדשה שבראשה עומד מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, כאשר אך ורק ועדה זו תקבע את הזכאות להקצאה.

לדברי זיגדון, "נוהל הקצאות קרקע של משרד הפנים נועד להסדיר הקצאת קרקע או מבנה לגופים הפועלים בתחומה של הרשות כדי לסייע לפעולותיהם לטובת הציבור. על אף שהנוהל מכוון לקדם מינהל תקין, שמירת עקרון השוויון, חיסכון, יעילות ושקיפות, ולמנוע פגיעה בטוהר המדינות, נחשפתי לנכסים ציבוריים שהוקצו או שנעשה בהם שימוש על-ידי גורמים שככל הנראה אינם זכאים לכך".

בוועדה בראשות המנכ"ל יהיו חברים גם מהנדס העיר, היועצת המשפטית, גזבר העירייה ומנהל נכסי העירייה. חברי הוועדה הינם אנשים מקצועיים אשר אינם מצויים במצב של ניגוד עניינים ואף, בהתאם לנוהל, כפופים להוראות הכללים למניעת ניגודי עניינים של נבחרי ציבור ברשויות מקומיות.

זיגדון מדגיש כי הנכסים הציבוריים הם רכוש הציבור בחדרה, וכי הציבור מצפה שהעירייה תעשה סדר גם בתחום זה. "לאף גורם בעירייה אין סמכות להקצות נכס עירוני, גם לא באופן זמני. כפי שאנו אוכפים את החוק והסדר ברחובות העיר, כך אנו פועלים להשיב את החוק והסדר, טוהר המידות והמינהל התקין, גם למערכת העירונית בתחומים שבעבר היו פרוצים והתנהלו בצורה לא תקינה וללא שקיפות".

נוהל ההקצאות מבטא היטב את השילוב הנכון בין בחינה מקצועית של הבקשה באמצעות צוות מקצועי, המגיש המלצותיו לאישור מועצת העיר שהינה גוף המייצג את כלל הציבור והמערכת העירונית. סיומו של התהליך דורש את אישורו של משרד הפנים להקצאה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות