fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מי יציל את בית הספר התורני נועם

"מבטיחים להיאבק עם בית הספר יועבר לפרדס חנה", מסרו ההורים
בית הספר נועם בחדרה
בית הספר נועם בחדרה (צילום: איילת קדם)

נמשך המאבק נגד סגירתו של  בית הספר התורני נועם בחדרה. ההורים עדיין חשים בחוסר ודאות בשל הכוונה להעתיק את בית הספר לפרדס חנה.

בית הספר נועם בחדרה
בית הספר נועם בחדרה (צילום: איילת קדם)

בית ספר נועם הוא בית ספר המיועד לציבור הדתי לאומי ומרבית התלמידים שלו מגיעים מחדרה, אבל אחוז לא מבוטל מגיעים גם מיישובי האזור: פרדס חנה, כפר הרא"ה וזכרון יעקב. בית הספר שייך לרשת "נעם צביה", הרשת המובילה בתחום החינוך התורני-ציוני, ועבר בשנים האחרונות מספר תחנות עד שהגיע למיקומו הנוכחי, בתוך שטח ישיבת בני עקיבא, בכביש שמוביל מצומת אולגה לכיוון בית החולים הלל יפה. הוא היה בעבר בבית אליעזר, באולפנית מבשרת ולאחר מכן בשטח עליו נמצאת היום מכללת אלקטריק.

בבית הספרכיתות א' עד ו', כאשר בכוונת הרשת להרחיבו ולהכניס אליו גם כיתות ז'-ח'. אחת הבעיות המרכזיות, מהעבר לרצון להגדיל את כמות הכיתות, היא רמת התחזוקה במבנה הנוכחי, שהוא ישן ולא מטופל כהלכה לטענת ההורים. החיבור האפשרי לפרדס חנה נוצר בעקבות הכוונה שם לסגור את בית ספר "שילה", והעובדה שבפרדס חנה הבטיחו לרשת נעם-צביה תנאים מצוינים ואפילו לממן הסעות לילדים שיגיעו מחדרה.

ההורים זועמים על עיריית חדרה, שלטענתם לא מקדישה את מלוא תשומת הלב לטיפול בנושא. אחד ההורים: "לפני הבחירות צביקה גנדלמן אמר שהוא לא ייתן שבית הספר יועבר מחדרה. עכשיו כשהנושא עומד על הפרק, הוא לא עושה מספיק".

הורה אחר: "אף אחד לא ידע שזה קורה. הורים רשמו את הילדים לכיתה א' ולא ידעו שהם לא ילמדו בחדרה. אנחנו מרגישים שזה סוג של מחטף ושהדברים לא נעשו בשקיפות. כרגע אין לנו אלטרנטיבות אחרות אם בית הספר אכן יעבור, ואנחנו לא מעוניינים שהילדים שלנו ילמדו בפרדס חנה".

בשלב זה הורי בית הספר לא מתכוונים לנקוט בצעדים נוספים, עד אשר יקבלו תשובות ברורות מעיריית חדרה, אבל הם בהחלט מתכוונים להילחם בהחלטה אם יתברר שהיא סופית, כולל ביצוע הפגנות ופנייה לבית המשפט. ההורים נפגשו עם ראשי רשת נעם-צביה, וציינו כי לזכותו של ראש העיר גנדלמן ייאמר שהוא חזר אליהם מיד לאחר פנייתם, שוחח איתם וכעת הם אמורים להיפגש כדי לשמוע מה העירייה תעשה על מנת להשאיר את בית הספר בחדרה.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה כי "ראש העיר שוחח עם הורי התלמידים והוחלט כי בקרוב תתקיים פגישה לדיון באפשרויות העומדות בנושא בית ספר נועם, וזאת מתוך החשיבות הגדולה שמייחסת העירייה להמשך קיום בית הספר בחדרה".

מרשת נעם-צביה לא התקבלה תגובה

כתב: אסף בכור

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות