fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: יריד מיחזור יתקיים על שפת נחל חדרה

היריד יתקיים במתחם ארועים ECO שהוקם לאחרונה מתוך תשומת לב לטבע ולמחזור
אירית אלון (עצמי)
אירית אלון (עצמי)

יריד מיחזור מיוחד יתקיים בחול המועד סוכות במתחם ECO שעל שפת נחל חדרה, ביוזמת אירית אלון והגר בן צבי פונדק, שתי נשים ששמו לעצמן למטרה לשלב מיחזור, יצירה ותיקון. האירוע הראשון מסוג זה יתקיים בחול המועד סוכות, בתאריכים 23-24 בספטמבר בין השעות 10:00-17:00, עלות הכניסה לאירוע 35 שקלים.

המתחם יחולק למספר אזורים: מתחם סדנאות יצירה מתוך מיחזור בו יהפכו המשתתפים חומרי פסולת למוצרים שימושיים כגון כובעים מנייר, מנורות מכוסות, עציצים ממיכלי פלסטיק, שולחנות מגלילי קרטון, סלסלות מעוצבות משאריות בדים ועוד, יריד מעצבי מיחזור של מעצבים שיוצרים רק מחומרי מיחזור, מיצגי אמנות של אמנים היוצרים מתוך גרוטאות ושאריות זבל, הופעות מוסיקה על כלים ממוחזרים, והופעה של ד"ר מולקולה בנושא איכות הסביבה.

מתחם ארועים ECO הוא מקום שהוקם לאחרונה מתוך תשומת לב לטבע ולמחזור. מתוך חזון לקיים אירוע דומה מספר פעמים בשנה.

אירית אלון, מעצבת אופנה במקצועה, מספרתך על הרקע שהוביל אותה ליזום את היריד: "במהלך השנים, בעבודתי כמעצבת, הרצון שלי למכור בגדים התנגש כל הזמן בקושי הכלכלי, שידעתי שהוא קיים, לרכוש מוצרים חדשים. שמעתי רבות את המשפט: 'את יודעת כמה בגדים יש לי בארון?' לנשים שמכרתי להן בגדים לא היה ברור אם הצורך שלהן לקנות בגד חדש הוא אמיתי או לא. משפט נוסף שחזר על עצמו היה 'קניתי אצלך מכנסיים לפני כמה שנים, הן כבר בלויות לגמרי, אבל אני לא מוותרת עליהן, מה עושים?' בהדרגה התחוור לי שעוד בשעה שאני עומדת ומשכנעת את הנשים הללו לקנות מוצר חדש, אני בעצם לא משוכנעת כלל שהן זקוקות לו."

ההכרה הזאת לא הסתיימה אצל אירית בקונפליקט פנימי, אלא הבשילה להחלטה מעשית: "תפיסת העולם הגלובלית עוברת שינוי ועמה התפיסה שלי, שבעצם אין הכרח לקנות חדש ללא הפסקה. אפשר להוציא את כל הדברים הישנים שבבית ולהפוך אותם למעוצבים, עדכניים ובעלי שימוש לטווח ארוך. לא מדובר רק בבגדים. זה חלק מתפיסה רעיונית האומרת שמשאבי העולם הזה מוגבלים, ואין שום הגיון לזרוק את מרבית הדברים שאנו משליכים מסביבנו לפח. החלטתי לקחת את רעיון המיחזור כמה צעדים קדימה ולאפשר לכולם לחדש את המוצרים שסביבם, עם נגיעה של יצירה, כך שכל אחד יוכל להוסיף את החותמת האישית שלו. אני רוצה להוביל את כולנו לצרכנות נבונה יותר. כיף ולגיטימי לקנות, אבל אפשר לקנות הרבה פחות ממה שהתרגלנו. החזרת ערכים של שימוש מחדש, תיקון ושינוי של מוצרים, חינוך ילדים לחשיבה יצירתית וערכית למען הסביבה בה אנו חיים, ומיחזור שיכול להיעשות לא רק דרך הפרדת הזבל."

מתוך מחשבה זו אירית חברה אל הגר בן צבי פונדק, מפיקת אירועים, והשתיים החלו להפיק אירועי מיחזור. לאחר שהפיקו אירועים נקודתיים בסדר גודל קטן יותר, הן החליטו לערוך אירועם גדולים יותר, בעלי אופי של יריד.

אירית אלון (עצמי)
אירית אלון (עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות