fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: חיים אביטן ישלם מאה אלף שקלים לחברי האופוזיציה

במסגרת הסכם פשרה בתביעת לשון הרע
עכשיו אפשר לחייך יחד. גנדלמן ויחזקאלי (צילום: דוברות עיריית חדרה)
עכשיו אפשר לחייך יחד. גנדלמן ויחזקאלי (צילום: דוברות עיריית חדרה)

במסגרת הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין נקבע כי ראש עיריית חדרה לשעבר חיים אביטן ישלם 100 אלף  שקלים בגין דברי לשון הרע שאמר עליהם לכאורה, לראש העירייה הנוכחי צביקה גנדלמן, סגניתו חדוה  יחזקאלי, חברי מועצת העיר אוהד מרחב ואהרון כהן, שהיו חברי האופוזיציה בעת כהונתו של אביטן. בחודש מרץ 2013, כשישה חודשים לפני הבחירות לראשות עיריית חדרה, נשרפה מכוניתו של אביטן. במקביל עלה באש מחסן של העירייה אשר בו אופסנו מיצגים שהיו אמורים להשתתף בעדלאידע.

לטענת העירייה, אביטן לא התמהמה ולו לרגע והעליל באמצעות התקשורת המקומית והארצית על חברי האופוזיציה, כי יש להם קשר לאירועים הפלילים של שריפת מכוניתו וכי גם האביזרים של תהלוכת פורים נשרפו על ידם. חברי האופוזיציה שנפגעו מדבריו, ואף חששו שמא שמם ישורבב בחקירה הפלילית שנפתחה, פנו אל  אביטן בבקשה כי יבהיר שלא התכוון אליהם בדבריו.

עכשיו אפשר לחייך יחד. גנדלמן ויחזקאלי (צילום: דוברות עיריית חדרה)
עכשיו אפשר לחייך יחד. גנדלמן ויחזקאלי (צילום: דוברות עיריית חדרה)

אביטן סירב לבקשה זו, ואף שב והפנה אצבע מאשימה לעבר אותם חברי אופוזיציה. אביטן סירב בתוקף להתנצל, גם כאשר המשטרה תפסה את המבצעים, שעמדו לדין והורשעו. בשל סירובו של אביטן להתנצל, חברי האופוזיציה תבעו את אביטן באמצעות עוה"ד יוסף וינראוך שייצג אותם  בערכאות משפטיות. בתחילת הדרך ביקש בית המשפט שהצדדים יעברו הליך של גישור, אך גם הליך זה כשל בשל התנגדותו של אביטן. בתגובה לתביעה ביקש אביטן להסיר את התביעה מעליו ובכך להשית את תשלום הפיצויים, אם וכאשר יהיו, על הקופה הציבורית. אביטן טען כי הוא נהנה מחסינות של ראש עיר שביצע מעשה תוך כדי מילוי תפקידו.

בינתיים, הוחלף השלטון בעיריית חדרה וכמה מחברי האופוזיציה דאז הפכו להיות הנהלת העיר היום.  גנדלמן נבחר לראשות עיריית חדרה, חדוה יחזקאלי הפכה להיות סגניתו של ראש העיר, וחבר מועצת העיר עוה"ד אוהד מרחב הפך להיות חבר בהנהלת העיר. אהרון כהן פרש ממועצת העיר. התובעים התנגדו אז והיום התנגדות נמרצת לבקשה להעביר את תשלום הפיצויים על חשבון הקופה הציבורית וטענו כי הציבור אינו חייב לשלם בעבור מעשיו של אביטן שביקש לשמור על כיסאו, וכי אביטן ורק הוא, אחראי באופן אישי ובלעדי למעשים שלו. לאחר מספר דיונים שבמהלכם התבקשה גם היועצת המשפטית של עיריית חדרה לומר את דבריה, המליץ בית המשפט לאביטן לחזור בו מן הבקשה להכיר בחסינות למעשיו ואכן חזר בו.

בימים אלה המליץ בית המשפט כי הצדדים יתפשרו, ובהתאם להמלצה, חויב אביטן לשלם לתובעים סך של 100 אלף שקלים ושכר טרחה של 15 אלף שקלים. במסגרת פסק הדין נכתב: "הצדדים רואים חשיבות רבה בשמירה על שיח ציבורי מכובד ובדרכי נועם וכי ההתרחשויות המתוארות בכתב התביעה, מוטב שלא היו מתרחשות".

אביטן: "אני לא חוייבתי לשלם דבר, אלא הסכמתי לעשות זאת"

אביטן רשם בפייסבוק התייחסות ארוכה להסכם הפשרה. "אני לא חויבתי לשלם דבר, אלא הסכמתי לעשות זאת, במסגרת הסדר פשרה, ולאחר שבית המשפט המליץ לצדדים להתפשר על סכום של 100 אלף שקלים (שמינית מסכום התביעה). בית המשפט לא "פסק" דבר, לא הכריע בסכסוך ואפילו לא התחיל בשמיעת הראיות. המשפט עדיין היה בשלב מקדמי ביותר והצדדים טרם הגישו את הראיות שלהם בפני בית המשפט. כך שהאמירה כאילו אני "חוייבתי" או שבית המשפט "פסק" היא שקרית. לידיעתכם חבריי היקרים: בעצת הפרקליטים של שני הצדדים תביעת הדיבה ה"מטורפת" בסך 800 אלף שקלים שהוגשה נגדי בחופזה. הגיעה ל"הסכם פשרה" שהושג בהסכמת הצדדים, הוסכם כי גנדלמן וחבריו יקבלו יחדיו סכום של 100,000 ₪ , בלבד, היינו שמינית מסכום התביעה! בית המשפט נתן החלטה שנותנת תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים. סכום שלמעשה צביקה גנדלמן נלחם עליו כמו אריה. וכעת הוא יקבל אותו יחד עם שותפיו (25 אלף שקלים לכל אחד ) מחברת הביטוח, המבטחת נושאי משרה ברשויות מקומיות, ולא מכיסי הפרטי מאחר והתביעה הוגשה עוד כששימשתי כראש העיר והייתי מבוטח בביטוח מוסכם שכל ראש עיר מבוטח בו למקרים מהסוג הזה ואחרים. ומה שיצא בפועל זה שמר גנדלמן ישלשל לכיסו הפרטי כספים של חברת הביטוח, כאשר בעלת הפוליסה (כלומר, מי שרכשה את הפוליסה ומשלמת את הפרמיה) היא עיריית חדרה עצמה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות