fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: ועד העובדים של העירייה הכריז סכסוך עבודה

הכתובת הייתה על הקיר. ועד העובדים של עיריית חדרה, בראשות היו"ר איציק יצחקי, הכריז ביום שלישי השבוע על סכסוך עבודה. לטענת הוועד, עיריית חדרה פועלת בניגוד להבנות שהושגו בהסכם האחרון שנחתם מול הוועד לפני מספר חודשים
"לא מפחדים". יצחקי נואם והעובדים בגשם (צילום:שלומי גבאי)
"לא מפחדים". יצחקי נואם והעובדים בגשם (צילום:שלומי גבאי)

600 עובדים החליטו שלא להתייחס להזהרות המנכ"ל יעקב זיגדון, והגיעו לאסיפה המיוחדת שכינס הוועד ביום שלישי, תחת גשם שוטף, ברחבת העירייה. העובדים הוזהרו שלא להגיע לאסיפה על חשבון שעות העבודה, והובהר להם כי הזמן הזה ינוכה משכרם. למרות זאת, כאמור, מאות עובדים הגיעו לשמוע את איציק יצחקי מסביר את הטענות, וקורא לעובדים להתאחד סביב הוועד.

יצחקי אמר השבוע: "אנחנו מחזירים את הוועד לעובדים, ולטובת העובדים. והגיע הזמן שבהנהלת העיר יבינו שאנחנו לא חותמת גומי שלהם. לא יעלה על הדעת שהוועד חותם הסכם עם העירייה, והיא לא מתייחסת אליו. אם זה היה הפוך, מה היה קורה?".

"לא מפחדים". יצחקי נואם והעובדים בגשם (צילום:שלומי גבאי)
"לא מפחדים". יצחקי נואם והעובדים בגשם (צילום:שלומי גבאי)

אז הכרזתם על סכסוך עבודה. מה זה אומר ברמה המעשית?

"קודם כל שיש לנו 14 יום למו"מ, ואם במהלך הזמן הזה לא נגיע להסכמות, אפשר יהיה לנקוט בצעדים נוספים כמו שביתה וכו'. מעבר לזה, העובדה שמאות עובדים הגיעו לאסיפה למרות כל האיומים, מוכיחה להנהלת העיר שהעובדים בעיריית חדרה לא מפחדים".

אבל מה אתם דורשים?

"קודם כל שהעירייה תפסיק להתנהל בצורה חד צדדית ושלא יתבצע שום הליך שקשור לעובד עירייה מבלי לערב את הוועד. בנוסף, שהעירייה תתחיל לכבד את ההסכם עליו היא חתומה, ולא תפטר עובדים או תבצע שימועים. בסופו של דבר נשיג את מה שאנחנו רוצים".

בעיריית חדרה מסרו בתגובה כי "העירייה לא תאפשר לוועד העובדים למנוע מהעובדים לשרת את תושבי העיר באמצעות קיום אסיפות ביום היחיד בו העירייה מקיימת קבלת קהל אחר הצהריים. לעצם טענותיו של יו"ר הוועד, איציק יצחקי, הרי שהנהלת העיר לא מתכוונת לעבור על החוק ודורשת כי העירייה תפעל רק על פי חוק".

כתב: אסי קוטין

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות