fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: הסוחרים יחזירו את הסחורה לרחוב

אבל יש תנאים. וועדה שהוקמה הגישה מסקנות למנכ"ל העירייה יעקב זיגדון. עסק שלא משלם ארנונה אושלא מחזיק ברשיון עסק, לא יוכל ליהנות מההחלטות החדשות
הפגנת הסוחרים בחדרה
הפגנת הסוחרים בחדרה (צילום: אסף בכור)

בשורה טובה לסוחרי חדרה. בימים הקרובים חלקם יוכלו שוב להוציא את הסחורה מחוץ לחנויות, ובכך אולי תסתיים אחת הפרשות המרכזיות שהסעירו את העיר מאז נכנס לתפקידו ראש העיר החדש, צביקה גנדלמן.

במסגרת מדיניות העירייה לעשות סדר בעיר ולשמור על חזות נקייה, נאסר על הסוחרים להוציא את הסחורה מחוץ לחנויות ולהניחה על המדרכות, כפי שהיה נהוג במשך שנים בעיר. הסוחרים מחו והפגינו, ובסופו של דבר נקבע כי ועדה מיוחדת, שתכלול בתוכה נציגים של הסוחרים, תדון בבקשות הפרטניות של כל עסק ועסק ותפרסם את החלטתה בנידון.

הפגנת הסוחרים בחדרה
הפגנת הסוחרים בחדרה (צילום: אסף בכור)

השבוע הגישו חברי הוועדה את המלצותיה למנכ"ל העירייה, יעקב זיגדון, והוא אישר את ההמלצות במלואן. כרגע העניין נמצא במחלקה המשפטית על מנת להסדיר את הנושא מבחינה חוקית, ולאחר מכן הסוחרים יוכלו שוב להוציא את הסחורה החוצה. הוועדה הבהירה כי עסק שלא משלם ארנונה או לחילופין שלא מחזיק ברשיון עסק, לא יוכל בכל מקרה ליהנות מההחלטות החדשות. בנוסף, גם בעלי חנויות מזון קיבלו בשורה רעה כי לא יוכלו להוציא סחורה החוצה עקב איסור גורף של משרד הבריאות.

על פי המתווה שהוסכם, כל סוג עסק יקבל אישור להוציא את הסחורה בצורה מסוימת ואחידה. לדוגמא: חנויות נעליים יוכלו להציב סטנד עם מדפים שיועצב על פי קריטריון מסוים. חנויות בגדים יוכלו להוציא סטנד בגובה מטר לתלייה בלבד. חנויות לחומרי בניין יוכלו להוציא סלסלאות מעוצבות. בכל מקרה כל הסחורה שתוצא החוצה תהיה חייבת להיות צמודה לויטרינה ולא תעבור את ה-80 ס"מ מפתח החנות. לבעלי העסקים הובהר גם כי לא תתאפשר יותר תליית סחורה על רשתות.

בועז לוי, מראשי הסוחרים שגם ישב בוועדה, אמר השבוע ל"חדשות חדרה": "הוועדה עשתה את עבודתה, ואנחנו שמחים שמנכ"ל העירייה אישר. כרגע הכל נמצא בידיים של המחלקה המשפטית וחשוב לנו לראות שהדברים מתקדמים ולא נעשים בעצלתיים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות